پنج شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۴۴۱
گزارشگر : ایده ایده
در راستای پیوند مسجد و مدرسه

دانش‌آموزان دبیرستان فیض کاشانی با آیت‌الله نجفی دیدار کردند

دانش‌آموزان دبیرستان فیض کاشانی با آیت‌الله نجفی امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم(ص) دیدار کردند.

(پنج شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، دانش‌آموزان مدرسه فیض کاشانی محله نبی اکرم (ص) تهران در ادامه سلسله نشست‌های پیوند مسجد و مدرسه، به دیدار حضرت آیت‌الله ضیاءالدین نجفی، تولیت حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) آمدند.
 
امام جماعت مسجد نبی اکرم در این نشست نکات تربیتی، اخلاقی و اجتماعی ارزشمندی خطاب به دانش‌آموزان و اولیای مدرسه فیض کاشانی بیان داشت که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

آیت‌الله نجفی با بیان اینکه دانش‌آموزان در همه حال باید به امام زمان (عج) متوسل شوند، گفت: مراجع معظم تقلید و علما به دلیل انس مستمر با حضرت بقیه‌الله (عج) به درجات عالی معنوی، اخلاقی و علمی رسیده‌اند.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده حرکت دینی و انقلابی امام خمینی (ره) هستند، خاطرنشان کرد: اولیای مدارس توجه به فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌هایشان قرار دهند و بدانند عمل به فرمایشات معظم له، زمینه‌ساز موفقیت مدارس و دانش‌آموزان کشورمان می‌شود.

 

این استاد اخلاق و عرفان حوزه‌های علمیه، در ادامه توجه به مقدسات دینی و اهتمام به امور معنوی و اخلاقی را از عوامل موفقیت انسان‌ها دانست و افزود: دیدار با مراجع معظم تقلید، علما و بزرگان و همچنین شرکت در اردوهای زیارتی- معنوی نیز می‌تواند موجب موفقیت انسان‌ها به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان شود.

 

این نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما امنیت امروز کشور را مدیون ایثار امام خمینی (ره) و رشادت‌های شهدا، جانبازان و خانواده ایثارگران هستیم، گفت: طرح‌هایی مانند پیوند مسجد و مدرسه که چند سالی است در کشور اجرا می‌شود می‌تواند زمینه‌ساز استمرار حرکت مدارس و دانشگاه‌های کشورمان و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان عزیزمان در مسیر انقلاب اسلامی شوند.

 

 

 

آیت‌الله نجفی در ادامه با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی نشان‌دهنده دین‌مداری مردم ایران است، خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند و برخلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه استکبار جهانی، همچنان مردم کشورمان به ویژه نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان عزیزمان در مسیر دین و انقلاب اسلامی قرار دارند.

 

بنا بر این گزارش، دانش‌آموزان و اولیای مدرسه فیض کاشانی در ادامه اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه از بخش‌های مختلف مسجد جامع و حوزه علمیه نبی اکرم(ص) بازدید کردند و در پایان یکی از کتاب‌های ارزشمند آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی به آنها تقدیم شد.

 

 

منبع: شبستان

 

 

 

(پنج شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۵۶
https://news.masjed.ir/u/jv8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید