جمعه / ۲۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۳۶۲
گزارشگر : محسن عزیزی

آغاز به کار دومین نشست شیعه‌ پژوهی در آلمان

دومین نشست شیعه‌پژوهی با عنوان «علم، اخلاق و هنر در دنیای تشیع با تمرکز بر مدینة النبی» امروز، ۲۶ مهرماه، در دانشگاه «کُلن» آلمان آغاز به کار کرد.

(جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۲۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، این نشست به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نخستین کتابخانه تخصصی شیعه در اروپا توسط پروفسور عبدالجواد فلاطوری، به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار شده است و به مدت دو روز ادامه دارد.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان متولی برگزاری دومین نشست شیعه پژوهشی در آلمان است و استادان و پژوهشگران تاریخ و تمدن اسلامی در آن حضور یافته‌اند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن الویری، از پژوهشگران و کارشناسان تاریخ و تمدن ملل مسلمان در نخستین روز این نشست با موضوع «میراث امام باقر(ع)» سخنرانی کرد.

«حسام عوف» از دانشگاه «توبینگن» نیز در نشست دانشگاه کلن سخنرانی کرد و «آریا اوانلو» از همین دانشگاه نیز در مورد زندگانی امام صادق(ع) سخنرانی خود را ارائه داد.

پیش از این، رابطه تشیع با مدینة النبی؛ حوزه علمی شیعی در مدینه طی قرون نخستین اسلامی؛  رابطه ائمۀ شیعه با زائران، مجاوران و ساکنان مدینة النبی؛ انتقال تفکرات علمی، فلسفی، کلامی و فقهی از طریق زائران حرم نبوی؛ میراث هویتی شیعیان در مدینة النبی با تمرکز بر بقیع و هنر در میان شیعیان ساکن مدینة النبی: ادبیات و معماری از  محورهای مورد بررسی در نشست اعلام شده بود.

(جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۲۸
https://news.masjed.ir/u/lb1
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید