جمعه / ۲۷ مهر ۱۳۹۷ / ۰۱:۰۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۳۵۸
گزارشگر : ایده ایده
وزیر اسبق آموزش و پرورش:

محوریت مدرسه و مسجد در محلات تعمیق بخشیده شود

حاجی بابایی با بیان اینکه محوریت مدرسه و مسجد در محلات باید تعمیق بخشیده شود گفت: تعمیق ارتباط بین مسجد و مدرسه، رشد انقلابی گری و در نهایت رشد مساجد و شادابی آنها را به دنبال خواهد داشت.

(جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷) ۰۱:۰۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا،  نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر مسجد به معنای واقعی اسلام، ناب و اهل بیتی مطرح نباشد آمریکا دیگر کاری با کشور ما ندارد نقشه‌های دشمن به دلیل تبلور اهداف و خدمات در مسجد است.

 
نقشه‌های دشمن به دلیل تبلور اهداف ما در مسجد است
 
حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، پنج شنبه ۲۶ مهر ماه در آئین اختتامیه طرح آسمانی‌ها اظهار کرد: انقلاب ما از مساجد آغاز شده و در مساجد ادامه یافته و ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه ریشه و اساس انقلاب در مسجد است افزود: هدف اساسی انقلاب ما، اسلام، اهل بیت و قرآن است که تبلور هر 3 این اهداف در مسجد است در این میان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
حاجی بابایی اضافه کرد: در طول 40 سال اخیر هر تلاش و موفقیتی که حاصل شده است در این مسیر و تکیه مردم به مسجد بوده است و اگر دشمن در عصر حاضر با بهانه‌های مختلف به فکر ضربه زدن به ماست در حقیقیت به دنبال نابودی مسجد ما به معنای ناب است.
  
 
 محوریت مدرسه و مسجد در محلات تعمیق بخشیده شود
 
وی با اشاره به اینکه مساجد ما نیازمند یک طرح نو و جدید هستند عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان محور فرهنگی تعریف شده است و روحانی مسجد محله به عنوان یکی از اعضای شورای مدرسه در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد نقش مهمی دارد.
 
حاجی بابایی با بیان اینکه محوریت مدرسه و مسجد در محلات باید تعمیق بخشیده شود گفت: تعمیق ارتباط بین مسجد و مدرسه، رشد انقلابی گری و در نهایت رشد مساجد و شادابی آنها را به دنبال خواهد داشت.
 
نماینده مردم فامنین در مجلس با بیان اینکه محوریت مسجد باید با جوانان و نوجوانان و مدیریت و نظارت آن با افراد سالخورده و مجرب باشد بیان کرد: یک روحانی موفق روحانی است که بتواند با گفتار و رفتار و اخلاق نیک خود جوانان را به مسجد بکشاند.
 
مسجد محل تلاقی افکار و اندیشه‌ها و حرکت‌های راهبردی محله باشد
 
وی ضمن تأکید بر حضور جوانان در مسجد با محوریت آنها در ایجاد مسجدی بانشاط و شاداب نقش مهمی دارد اظهار کرد: کار مساجد کاری دقیق، حساب شده، ریل گذاری شده و مهم و تعیین کننده است بنابراین مدیران کانون‌های مساجد و دستگاه‌های متولی در این حوزه تمام توان خود را به سمت مدیریت نیرو زا ببرند.
 
حاجی بابایی افزود: مساجد باید محل رجوع مردم و محل حل اختلاف آنها باشد، مردم باید حرف‌های خود را در مسجد به گوش مسئولان برسانند، مسجد باید محل مدیرتی خانواده‌ها و محل تلاقی افکار و اندیشه‌ها و حرکت‌های راهبردی محله باشد که علی رغم تمام تلاش‌های انجام شده در این حوزه تا نقظه هدف فاصله زیادی است.
 
وزیر اسبق آموزش و پرورش عنوان کرد: مدیریت مسجد باید تلفیقی و پیوند عمیقی از روحانی، جوانان و متدینین مجرب و سالخورده باشد که در این صورت نشاط و شادابی مسجد به شهر نیز منتقل خواهد شد.
 
حاجی بابایی بیان کرد: انقلاب ما انقلاب اسلامی و اعتقادی است و شرط اعتقاد آن همان علتی است که آن را به وجود آورده است.
 
انتهای پیام/
(جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷) ۰۱:۰۹
https://news.masjed.ir/u/jn6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید