سه شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۳۱۷
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام‌والمسلمین بنیادی:

اربعین نقطه عطفی برای ترویج قیام امام حسین(ع) است

حجت الاسلام و الملسمین بنیادی اربعین را نقطه عطفی برای ترویج قیام امام حسین(ع) دانست گفت: اربعین یک فرصتی بود که اگر به درستی استفاده نمی شد قیام امام حسین(ع) به گوش جهانیان نمی رسید.

(سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۴
 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه زیارت اربعین در منابع دینی گفت: در زمینه زیارت اربعین صحبت های فراوانی شده است اما مهم ترین نکته ای که از متون دینی و تاریخی فهمیده می شود این است که اربعین نقطه عطفی برای ترویج قیام امام حسین(ع) و اهداف ایشان است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در زمینه اربعین، زیارت نامه و سفارش معصومین وجود دارد که این نشان دهنده جایگاه اربعین در منابع دینی است؛ سه روز اسارت فرصتی بود برای این که در پایگاه های دشمن و کسانی که فاجعه عاشورا را ایجاد کردند امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بتوانند پیام کربلا و نهضت امام حسین(ع) را بیان کنند.

وی با تصریح بر این که اربعین موجب گرم ماندن تنور قیام امام حسین(ع) تا به امروز شده است، اظهار کرد: به عبارت دیگر اربعین یک فرصت زمانی است، که اگر از دست می رفت شاید قیام امام حسین(ع) این گونه منتشر نمی شد و به گوش جهانیان نمی رسید اما در این مدت حساس و در فرصت مناسب اهل بیت(ع) توانستند اهداف قیام امام حسین(ع) را به همگان برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در زمینه بایدها و نبایدهای پیاده روی اربعین، گفت: اخلاص و عمل به تکلیف مهم ترین ویژگی مکتب امام حسین(ع) است به گونه ای که اگر اخلاص نبود شاید اثری از این قیام باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: امروزه اربعین دارای شاخص معنوی، سیاسی و اجتماعی است به عبارتی دیگر از تمام شرایط شعائر الله برخوردار شده است بنابراین افرادی که در پیاده روی اربعین حضور دارند، بدانند در محیطی قرار گرفته اند که در حال اعلام پیام الهی به جهانیان است.

انتهای پیام/

(سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۴
https://news.masjed.ir/u/nCe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید