جمعه / ۲۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۳۲۸۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله امامی کاشانی:

متهم کردن نظام به فساد سیستمی، خواست دشمن است

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا با متهم کردن مسئولان به فساد، ایجاد اختلاف بین مسئولان و تضعیف جایگاه رهبری و سایر مسئولان به دنبال ناامید کردن مردم و تسلط بر کشور است.

(جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز ۲۰ مهرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، به مناسبت‎های این ایام اشاره کرد و ضمن تکریم یاد و خاطره سردار همدانی، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با رؤسای قوای سه‌گانه و جمعی از مسئولان، تصریح کرد: ایشان در این دیدار خطاب به سران قوا تأکید کردند که مشکل جامعه را از جمله مشکل نظام بانکی، اشتغال و تورم را با جدیت حل کنید و همچنین بر رسیدگی به مشکلات طبقه ضعیف با مشورت و کار شبانه‎‌روزی تأکید داشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گذشته بارها بر کلمه مشورت تأکید کرده‎اند، گفت: از امام جواد(ع) نقل شده که «مشورت مبارک است.» 

آیت‎الله امامی کاشانی با تشکر از اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که در بیانیه‌ای با ۹۰۰ امضا آمادگی خود را برای کمک به دولت اعلام کرده‎اند، گفت: این امور را باید با مشورت با صاحب‌نظران، دانشگاهیان و اقتصاددانان تدبیر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر درباره پرهیز از مشورت با افراد بخیل، جوان و ترسو یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند، مشکلات با ظرفیت‎هایی که کشور دارد قابل حل است و به لطف خدا بر تمامی تحریم‎ها و توطئه‌های دشمن فائق خواهیم شد و دشمنان خواب شومی را که دیده‌اند و آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

خطیب جمعه این هفته تهران در بخش بعدی سخنان خود به درخواست یک ماه قبل دولت آمریکا از مرکز تحقیقات مجلس این کشور برای تهیه طرحی برای تسلط بر ایران و نتیجه این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح آمده که در ابتدا حکومت و حاکمان ایران و در وهله نخست دولت و بقیه قوا را به فساد سیستماتیک متهم کنید تا مردم فکر کنند همه حکومت و رهبران و مسئولان آن فاسد هستند. لذا توجه داشته باشید هر سخن و حرکتی در این مسیر کمک به دشمن است.

وی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هرگونه اهانت به یکدیگر، توهین و اتهام بستن به مسئولان و متهم کردن نظام به فساد سیستمی خواست دشمن است، مجدداً متذکرشد: آمریکا با متهم کردن مسئولان به فساد، ایجاد اختلاف بین مسئولان و تضعیف جایگاه رهبری و سایر مسئولان به دنبال ناامید کردن مردم و تسلط بر کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در تمامی امور به ویژه درباره مصوبات و کنوانسیون‎های بین‎المللی ضمن اینکه باید نسبت به پیشنهادات دشمن ولو اینکه جهانی باشد، سوءظن داشت، باید شرایط کشور و جامعه را در نظر گرفت و با احتیاط و هوشیاری تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه کشور و قوای سه‎گانه و سایر نهادها زیر نظر رهبری معظم انقلاب در حال تدبیر امور هستند، یادآور شد: انتقاد علمی، فنی و مدرسه‎ای بدون توهین حق است ولی اگر همراه با اهانت باشد، کمک به دشمن است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دنیای غرب و استکبار به خیال خود به دنبال این است که ایران را منزوی کند، تصریح کرد: امروز در جهان در هیچ روزی آمریکا مثل امروز تنها نبوده و هیچ زمانی مثل امروز مردم این‌چنین از آمریکا جدا نبوده‎اند ولی باید توجه داشت که حق و باطل همیشه در برابر هم هستند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان حضرت زینب(س) خطاب به یزید، اظهار کرد: ایشان خطاب به یزید گفت: «تو خاندان عصمت را نمی‎شناسی، تو حق و اهل‎بیت پیامبر(ص) را نمی‎شناسی. فردا برای تو محکمه‌ای تشکیل می‎شود که رئیس دادگاه خداست، منشی دادگاه جبرئیل و پیامبر(ص) طرح دعوا می‎کند. آماده جواب باش؛ تو حق را نمی‎توانی از بین ببری.»

وی در پایان تصریح کرد: دنیای استکبار بداند که این صدای زینب(س) در تمامی روزگار شنیده می‎شود و دشمنان اسلام، آمریکا، صهیونیست‎ها و پولداران مغرور، متکبر و برده بیگانه که متأسفانه در برخی کشورهای عربی مثل عربستان هستند، بدانند که حق پیروز است و رسوا خواهند شد.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران و در ادامه مطالب خود در خطبه‎های قبل درباره فساد و مفسد، به آیاتی از سوره قصص؛ «وَابْتَغِ فِیمَا آتَاکَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا وَأَحْسِنْ کَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْکَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِی الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ» اشاره و تصریح کرد: خداوند خطاب به پیامبر می‎فرماید: و با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همچنان که خدا به تو نیکى کرده نیکى کن و در زمین فساد مجوى که خدا فسادگران را دوست نمى‎دارد.

وی افزود: این «نصیب» در بیانات مختلف اهل بیت(ع) بیان شده است؛ از جمله در فرمایش امام علی(ع) که می‎فرمایند: آنچه خدا به تو داده اعم از جوانی، قدرت، زبان، بینایی، کار، توان، غنا و ... آن مقداری که برای دنیاست بهره بگیر و بقیه را برای آخرت بگذار. یعنی نشاط، جوانی، قوت و سلامت برای دنیا و زندگی است ولی نه فقط زندگی دنیا؛ تمرکز روی دنیا فسادآوراست. به دنیایت در همین اندازه که دالان آخرت است بپرداز.

خطیب جمعه این هفته تهران با ذکر روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: گرانفروشی، عیاشی و آنچه در ظاهر از فساد دیده می‎شود، باطنی دارد که ظاهر از آن باطن نشئت گرفته است؛ کسی که باطن و نیت خود را درست کند و از چارچوب خارج نشود، خدای متعال ظاهر او را درست می‎کند ولی کسی که در باطن  خیانت کند و در هوا و هوس باشد، خدا ظاهر او را هم آلوده نشان می‎دهد؛ ریشه فساد، آرزوهای طولانی، حرص، کبر و غرور است.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه به بحث مختصری درباره احتکار پرداخت و گفت: در بحث احتکار فقهای اسلام این‌چنین گفته‌اند که مسئله شامل مواد غذایی می‎شود و گندم، جو، برنج، کشمش و غلات را مثال زده‎اند. برخی مطرح کرده‎اند چیزهای دیگری را که اجتماع لازم دارد و احتکار آن موجب ضرر جامعه و بالارفتن قیمت می‎شود، شامل می‎شود؛ تمام فقها اتفاق کلمه دارند که جمع کردن برای گرانفروشی حرام است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه احتکار جهل به زندگی و آخرت است، گفت: در شرایطی که جامعه اسلامی دارد و دشمنان کشور را احاطه کرده‎اند، کسانی که اقدام به احتکار، مال‌اندوزی، گرانفروشی و... می کنند، در زمره کسانی قرار می‎گیرند که به فرموده امام علی(ع) خدا به آن‌ها بشارت جهنم را داده است.

وی در پایان خطبه اول با تجلیل از اقدامات قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی از همه کسبه و فعالان بازار خواست که وارد گرانفروشی و احتکار نشوند.

انتهای پیام/

(جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۱
https://news.masjed.ir/u/jzq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید