سه شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۲۴۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

شیعه باید برای پاسخگویی به شبهات آماده باشد

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که شیعه باید همیشه برای پاسخگویی به شبهات آماده باشد، گفت: باید تلاش کنیم در هر قشری و صنفی که هستیم بنا به توان و ظرفیت خود برای یاری امام زمان(عج) تلاش کنیم.

(سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، به ویژگی انسان یاری کننده امام زمان(عج) پرداخت و گفت: امروز هم ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع) شنیده می شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد ارزش یاوران اهل بیت(ع) عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم در هر قشری و صنفی که هستیم بنا به توان و ظرفیت خود برای یاری امام زمان(عج) تلاش کنیم از این رو می توانیم چندین مسیر و شیوه یاری را مورد اشاره قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: یکی از شیوه های نصرت، یاری علمی است، به این معنا که آگاهی خود را نسبت به دین و مذهب بالا ببریم تا بتوانیم در برابر شبهات و اشکلاتی که از سوی معاندان از طریق فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای مطرح می شود استقامت کنیم، همچنانکه بزرگان دین ما همچون علامه امینی در این مسیر قدم های بزرگی برداشتند.

وی با اشاره به نصرت زبانی به عنوان شیوه دوم یاری اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: هر فردی باید به اندازه خود با زبانش از ولایت دفاع کند، همچنانکه افرادی همچون میثم تمار یا ابن سکّیت در این راه کشته شده و زبانشان از دهان بیرون کشیده شد، هرچند خیلی از اوقات نصرت اهل بیت(ع) به سکوت و کنترل زبان است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه عنوان کرد: نصرت سوم نصرت و یاری اخلاقی است به این صورت که با عمل و رفتار خود نمایان گر شیعه واقعی باشیم و بتوانیم امام صادق(ع) را روسفید کنیم چراکه خودشان فرمودند به گونه ای برخورد کنید که وقتی به ما نسبت داده می شوید موجب سرافرازی ما باشید نه سرافکندگی.

وی تصریح کرد: اهل بیت(ع) نیز در این مسیر به یاران خود توصیه های مهمی داشتند، همچنانکه امیرمؤمنان(ع) به یکی از استانداران خود به نام عثمان بن حنیف نامه می نویسد و بعد از بیان نکاتی مهم تأکید می کند: «شما مرا با تقوا، تلاش در راه خدا، استقامت و عفت یاری کنید»، بنابراین دروغ نگفتن، در مجلس غیبت قرار نگرفتن و احترام به دیگران بدون شک یاری کردن اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر این که هیچکس نمی تواند ادعای شیعه بودن داشته باشد و در عمل خلاف مسیر اهل بیت(ع) حرکت کند، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) خطاب به افرادی که خود را شیعه علی(ع) می دانستند با تندی فرمودند: «شما چگونه خود را شیعه می دانید در حالی که در مسیرما نیستید؟ حقوق مردم را رعایت نمی کنید؟ و تقیه نمی کنید؟» از این رو باید با عمل خود در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم.

وی در پایان با اشاره به نوع چهارم نصرت ابراز داشت: شیوه چهارم یاری امام زمان(عج) نصرت مالی است، همچنانکه حضرت خدیجه(س) در راه عزت و عظمت اسلام تمام مال و دارایی خود را به پیامبر بخشید و توانست کمک زیادی به بقای دین و ماندگاری شریعت بکند.

انتهای پیام/

(سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۳
https://news.masjed.ir/u/lzq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید