پنج شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۲۴۱
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبراکرم تجلی تمام اسما و صفات الهی هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) تجلی تمام اسما و صفات الهی است، گفت: پیامبراکرم(ص) قبل از خلقت حضرت آدم(ع) پیغمبر بودند.

(پنج شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۱۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه آخر ماه صفر در حسینیه آیت‌الله‌ علوی بروجردی برگزار شد، گفت: برای شناخت شخصیت الهی، عرشی و ملکوتی رسول خدا باید تنها به سه منبع مهم مراجعه کنیم.

وی افزود: کسی جز این سه منبع قادر به معرفی شخصیت پیامبراکرم(ص) نیست و انسان‌ها با رجوع به آن به اندازه درک و ظرفیتی که دارند می‌توانند شخصیت حضرت را بشناسند که آن سه منابع قرآن کریم، نهج البلاغه و روایات اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به سوره مبارکه احزاب، بیان داشت: خداوند در این سوره می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم؛ خداوند واحد است اما مراد از لفظ «ما» که در این آیه جمع بسته شده تمام صفات و اسماء الهی است.

استاد حوزه علمیه نبوت پیامبر اسلام را جلوه تمام اسما و صفات الهی دانست و ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) در شب معراج خداوند را در بالاترین حد امکان ملاقات فرمودند در حالی که جناب موسی در کوه طور تنها لحظه‌ای تجلی و حقیقت خداوند را مشاهده کرد بیهوش شد و این بیانگر عظمت و ظرفیت پیامبرخاتم است.

وی با اشاره به اوضاع قیامت، گفت: در روز قیامت همه 124 هزار پیامبر درباره اعمال امت‌ها شهادت می‌دهند اما جایگاه پیامبراکرم به قدری بالا است که آن بزرگوار بر سایر انبیا شهادت می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: مراد از این شهادت حضور روحی است یعنی پیامبراکرم(ص) از اول خلقت زندگی انبیای الهی را مشاهده می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم قبل از هر پیغمبری پیامبر بودند، گفت: حضرت فرمودند: من پغمبر بودم از آن زمانی که آدم مانند خاک و گل بود و وجود نداشت؛ هر عملی که انسانها انجام دهند خداوند، پیامبراکرم و اهل بیت(ع) آن را مشاهده می‌کنند.

وی با استناد به کلام امام علی(ع) بعد از رحلت رسول خدا، گفت: حضرت خطاب به پیامبراکرم(ص) فرمودند: بی تابی در مصیبت زشت است مگر برای شما، جزع و فزع کردن بد است مگر برای شما، هر حادثه‌ای را می‌توان هموار کرد اما معصیت شما را کسی نمی‌تواند هموار کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان وجود مبارک نبی اکرم گواه بر حقیقت قیامت است، عنوان کرد: انسان عادل و عاقل می‌داند که عالم دنیا قیامتی دارد. خداوند می‌فرماید: بیعت با پیامبراکرم(ص) بیعت با من و پیروی از ایشان پیروی کردن از من است.

انتهای پیام/ 

(پنج شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۱۴
https://news.masjed.ir/u/hn6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید