یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۲۲۸
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام مومنی در مسجدجامع امام‌سجاد(ع):

اگر جامعه از مکتب اهل بیت دور شود باید منتظر هر جنایتی باشد

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: اگر جامعه از مکتب انسان‌ساز اهل بیت دور شود باید منتظر شد هر جنایتی در آن جامعه اتفاق بیفتد.

(یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۰۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد‌، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند ای مردم از علی فاصله نگیرید زیرا علی است که شما را به راه حق هدایت می‌کند؛ اما با این وجود مردم با نادانی و گمراهی به دین و بزرگان آن خیانت کردند.

یشتر بخوانید: تقارن نام امام عصر(عج) با امام حسین(ع) در آیات و روایات

                  مسجد جامع امام سجاد(ع) میزبان هیأت رزمندگان اسلام+جزییات

                   جمهوری اسلامی با عزاداری سیدالشهدا به‌وجود آمده است

وی افزود: مردم با اینکه یقین داشتند کسی باکفایت‌تر از علی بن ابیطالب(ع) نیست، دین را در غیر از مجرای خود قرار دادند؛ اگر در جامعه‌ای چنین اتفاقی بیفتد باید منتظر بود در آن جامعه جای حق و باطل و معروف و منکر عوض شده و از مقدسات و باورها در سرزمین جور و ظلم چیزی باقی نمی‌ماند.

کارشناس دینی ابراز داشت: در مواجهه با آزمون‌های الهی مردم دیندار بسیار کم هستند؛ ظلم و جور در زمان حضرت سیدالشهدا(ع) به حد بسیار بالایی رسیده بود؛ تا قبل از شهادت امام مردم در ادبار به اهل بیت سر می‌بردند و پس از آن با روشنگری‌های امام سجاد(ع) مردم در اقبال به اهل بیت بودند.

وی اظهار داشت: پس از ریخته شدن خون امام حسین(ع) درخت ارادت به اهل بیت هر روز تنومندتر شد؛ دشمن از این جریان اقبال، به نفع خود استفاده کرد و در لباس دوست و باطن منافق ظاهر شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز داشت: در این زمان‌هاست که انسان باید بصیرت داشته باشد و ببیند گفتار طرف مقابل با عملکرد او مطابقت دارد یا خیر و کارهای او از سر هدایت و دلسوزی است یا از روی شهوترانی، دنیاپرستی و طمع.

وی افزود: در دوره امام سجاد(ع) دشمن از عوامل فرهنگی بحران‌ساز مانند فاصله دادن جامعه از مکتب اهل بیت، جعل احادیث و اشخاص و دروغ پراکنی استفاده کرد؛ اگر جامعه از مکتب انسان‌ساز اهل بیت دور شود باید منتظر شد هر جنایتی در آن جامعه اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: اضطراب، نگرانی از آینده، آشفتگی و تشویش خاطر همگی معلول جدایی از دین و قرآن است؛ اقدام دیگر دشمن ممانعت از نقل احادیث و سخنان ائمه بود و هر کسی که از کربلا حرفی می‌زد تبعید می‌شد.

وی افزود: امام سجاد(ع) در آن زمان اجازه سخنرانی نداشتند؛ دیگر اقدام دشمن، دامن زدن به مسائل غیر مهم و مشغول کردن مردم به دعواهای قومی و قبیله‌ای بود بنابراین اگر مطلبی در جامعه داغ شد باید آگاه بود که حتما نقشه‌ای در کار است تا مردم به آن مشغول شوند و از مسأله مهم‌تر دور شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: امام سجاد(ع) به واسطه دعا و مناجات مردم را هدایت و آگاه می‌کرد؛ ایرانیان مسلمانی و شیعه شدن خود را مدیون امام سجاد(ع) هستند؛ امام در شرایط جامعه آن روز غلام و کنیز می‌خریدند آنها را تربیت می‌کردند و به بهانه‌های مختلف آزاد می‌کردند تا به تبلیغ و اشاعه دین بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدانیم که اگر علل و عوامل کربلا را فراموش کنیم واقعه کربلا و کشتن امام دوباره اتفاق خواهد افتاد.

(یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۰۶
https://news.masjed.ir/u/lw8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید