جمعه / ۱۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۳۲۰۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:

حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها، پیام قدرت ایران بود

امام جمعه موقت تهران گفت: حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها پیام قدرت ایران به کشورهای منطقه بود که اگر امنیتی می‌خواهید باید در کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید.

(جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به پاسخ موشکی سپاه به تروریست‌های حادثه اهواز، اظهارداشت: این ضرب شست پاسداران ما از مظاهر قدرت خدا در نظام جمهوری اسلامی ایران بود. آنها نشان دادند که در اسرع وقت خواسته های نایب امام زمان(عج) ما را اجابت می‌کنند و لبیک می‌گویند. اولین ضرب شست موشکی ما در کردستان عراق به صدا در آمد و دومی هم بعد از حادثه اهواز بود که یک مشت مزدور به آنجا حمله کردند و زنان، پیرمردان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.

وی گفت: موشک های ما که مظهر اقتدار ایران هستند از فاصله ای بیش از ۵۰۰ کیلومتری، بیخ گوش آمریکایی‌ها حدود ۴۰ نفر از جمله برخی فرماندهان داعشی را به درک فرستادند و پیام قدرت ایران هم به کشورهای منطقه بود که اگر امنیتی می خواهید باید در کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید و برای اربابان تروریست ها هم پیامی که داشت این بود که به فرمایش رهبری دیگر زمان بزن در رو گذشته است و اگر یکی بزنید ده تا خواهید خورید.

صدیقی افزود: ما این حماسه و ظهور وبروز اقتدار نظام را به برادران سپاهی، نیروهای مسلح، مردم عزیز و فرماندهی معظم کل قوا تبریک عرض می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: این صحبت های وحی گونه رهبری روح، دلگرمی جدیدی و نقشه راهی بود که ترسیم کردند. حضور ۱۰۰ هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی برای بار دوم نقطه عطف دیگری بود. در مرتبه اول اجتماع و سخنان رهبری آغاز یک حرکت حماسی و دشمن‌برانداز در رویارویی نظامی شد که آن شجاعت ها و دلاوری ها را در تاریخ ثبت کردند که تاریخ جز نبردهای امیرالمومنین(ع) و جریان کربلا چنین نبردهای مومنانه، عاشقانه و شهادت طلبانه ای را به خود ندیده است.

وی افزود: رهبر انقلاب روز گذشته فضایل این مملکت را یکی پس از دیگری به رخ جهان کشاندند. جوانان ما گره‌های غیرقابل باز شدن بسیاری را باز کردند، پیروز شدن در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مقابله با شورش های داخلی، مقابله با ترورهای منافقین، عرصه های مقابله با مشکلات روستاییان و جهاد سازندگی، مقابله با فتنه و هر جایی که گره کوری برای انقلاب پیش آمده است، این جوان ها، ذخایر امام زمان و رویش های نظام بودند که حل و فصل کردند.

امام جمعه تهران گفت: توصیه های ارزشمند رهبری به نسل جوان را باید به صورت گفتمان تبدیل کرد، جوانان ما از پیروزی هایی که بدست آوردند مغرور نشوند. حضرت آقا در اجتماع دیروز که، کلید زدن یک پیروزی بود، گفتند که باید دشمن را حس کرد و راه ما راهی هموار نیست. اگر تاکنون عقبه ها و قله ها را فتح کردید درست، ولی ببینید که دشمن با همه توان خود به میدان آمده است. نکته دیگر مساله مقاومت است، همانطور که هشت سال در برابر آتش جهانی مقاومت کردیم باید امروز هم در برابر جنگ خطرناک و رسانه ای دشمن مقاومت کنیم؛ آنها با عمرو عاص‌هایی که دارند در رسانه های خود وضعیت ما را طور دیگری نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها می خواهند بگویند وضعیت ما از مشکل اقتصادی گذشته و به بحران رسیدیم و نظام ایران به بن بست رسیده ولی حضرت آقا با اشراف و نورانیتی که دارند فرمودند مشکلات هست ولی هرگز بن بستی نداریم.

صدیقی تصریح کرد: ما اگر توکل به خدا داشته باشیم، قدرت خود را باور و فتنه دشمن را احساس کنیم، وحدت و استقامت هم داشته باشیم به امید خدا در این مرحله هم آمریکا سیلی سخت‌تر از گذشته از ما خواهد خورد.

امام جمعه تهران با اشاره به بی‌ثباتی در امر اقتصاد، بازار ارز، طلا، خودرو که کام ملت را تلخ کرد، اظهارداشت: حالا که سیر نزولی در بازارها را شاهد هستیم این نشان می‌دهد که این موضوع یک امر تصنعی و توطئه ای از سوی دشمن بوده که می توان آن را مهار کرد. توقع داریم این روند نزولی ادامه داشته باشد و اینطور نباشد که قیمت ها را بالا ببرند و کمی پایین بیاورند و بگوییم که خب حتما کارهایی شده و باید در اعتبار دادن به پول ملی تلاش گسترده ای داشته باشیم. مردم باید لمس کنند که قوای اجرایی ما در گره گشایی از مشکلات زندگی روزمره آنها توجه لازم را دارند و تا آنجا باید مجاهدانه و با کمک گرفتن از نیروهای بسیجی کار کرد. حضرت آقا بیش از ده هزار هسته جهادی در کشور معرفی کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وضعیت کامیون‌دارها بیان کرد: این موضوع قابل پیشگیری بود، می توان این موضوع را حل کرد ولی کامیون داران هم توجه کنند که دشمن از مشکلات پیش آمده برای آنها سو استفاده و موج سواری می‌کند، لذا با دست از کار کشیدن و نرساندن کالاهای تولید شده در کارخانه ها به دست مردم، مشکلات را برای جامعه ایجاد می‌کند. تمام کسانی که مسبب مشکلاتی برای مردم شده اند گناهکارند و ظلم کرده اند. بنابراین هم باید وزارت راه که متصدی سامان دادن حمل و نقل کشور است به وظیفه خود عمل کند و هم این رانندگان زحمت کش حواسشان باشد که آلت دست دشمن قرار نگیرند.

صدیقی با بیان اینکه کار نیروی انتظامی همانطور که امام راحل هم فرمودند عبادت است، گفت: هیچ وقت نیست که این عزیزان در خطر نباشند. برادران نیروی انتظامی در تامین امنیت، مقابله با هنجارشکنان و مفسدان و در مقابله با مواد مخدر شهیدان بسیاری دادند به خصوص نیروهای ویژه و پلیس امنیت؛ اینها زحمات فوق العاده ای دارند، پلیس‌راه شب و روز ندارد، این عزیزان برای برقراری ثبات و امنیت در خیابان ها و سطح شهر همیشه در سرما و گرما در خیابان ها حضور دارند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت سند تحول آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شخصا وزیر آموزش و پروش را فردی متدین و پاک می‌دانم اما حتما اطلاع دارند که در برخی از نقاط تهران و برخی مدارس چه هنجار شکنی هایی می شود، بنابراین باید حیا، عفت و مهارت زندگی، پیاده کردن حماسه هشت سال دفاع مقدس در متن آموزش های مدارس ما باشد و این توقع ما از وزیر آموزش و پرورش است.

(جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۵
https://news.masjed.ir/u/hbj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید