جمعه / ۱۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۱۵۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان:

مسجد «سیده خدیجه (س)» کانادا، کانون همکاری مسلمانان و پیروان سایر ادیان

مسجد سیده خدیجه (س) شهر میسی ساگا در کانادا از جمله مساجد این کشور به حساب می آید که از همان ابتدا، فلسفه وجودی تاسیس خود را بر مبنای ارتقاء و توسعه همکاری میان پیروان اسلام و سایر ادیان قرار داده است.

(جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۶

پایگاه تخصصی مسجد – گروه بین الملل: همانطور که می دانیم یکی از شیوه های تامین مالی ساخت مساجد در ایران و دیگر کشورهای جهان، رسم بانی شدن و در حقیقت تامین سرمایه مالی مردمی است.

این امر در کشورهای غیر اسلامی بیار مشهور تر بوده و تقریبا می توان ادعا کرد که تمامی مساجد در این کشورها به جز موارد خاص و اندک، بر اساس همین رویه ساخته می شوند.

«مسجد سیده خدیجه (س)» شهر «میسی ساگا» کانادا نیز از جمله این مساجد است که با تلاش رئیس شبکه «ایمان زندگی کانادا» یعنی «حمید سلیمی» ساخته شده است.

کار این مسجد که به نام حضرت خدیجه (س) مزین شده، در سال 2005 میلادی آغاز شده و نهایتا درآگوست سال 2009 به پایان رسید.

حجت الاسلام سلیمی هدف خود از بنیان نهادن این مسجد و مرکز اسلامی، ارتقای ارزش های مثبت مذهبی میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان عنوان کرده و معتقد است مسجد سیده خدیجه (س) می تواند به مرکز خدمت رسانی اجتماعی به غیر مسلمانان نیز مطرح باشد.

در همین راستا، مسجد سیده خدیجه (س) از همان ابتدای امر به برگزاری برنامه های مشترک آموزشی، حمایت های دو سویه و شبکه سازی با پیروان و تشکل های دیگر ادیان در کانادا و خارج از مرزهای این کشور آغاز کرد و در این امر بسیار موفق بوده است.

 

(جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۶
https://news.masjed.ir/u/k11
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید