دوشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۳۱۵۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله صدیقی:

اتحاد جبهه حق، تنها راهکار نابودی جریان باطل است

امام جمعه موقت تهران اتحاد و انسجام جبهه حق را تنها راهکار برای نابودی جریان باطل بیان کرد و گفت: در انتخابات اگر جبهه حق یک صدا شوند به طور قطع، باطل شکست می‌خورد.

(دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۵

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد امیر(ع) گفت: سوره مبارکه اسراء جزء سوره‌های مسبحات است و سالکان الی الله و بزرگان اهل معنا اهتمام ویژه‌ای به قرائت این سوره‌ دارند.

وی افزود: خداوند انجام برخی اعمال را بر مسلمانان واجب اما بعضی امور مانند کسب حکمت را جزء فضائل اخلاقی بیان می‌کند که عقل انسان با کمک شرع می‌تواند به آن دست یابد.

آیت‌الله صدیقی درباره یکی از مراحل حکمت، ابراز کرد: انسان چیزی را که نمی‌داند نباید به دنبال آن برود، یا زمانی که می‌خواهد قضاوت کند از داوری جاهلانه بپرهیزد، همچنین هنگام اظهار نظر نباید هر آنچه به ذهنش خطور می‌کند به زبان جاری کند؛ بنابراین انسان در زندگی خود باید آگاهانه سخن بگوید، قضاوت کند و اظهار نظر داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه اعمال انسان باید عالمانه باشد، اظهار داشت: سرگردانی سرانجام انسانی است که جاهلانه عملی را انجام می‌دهد. گاهی انسان بدون وجود شارع مقدس و با استفاده از عقل می‌تواند حسن و قبیح بودن اعمال را تشخیص دهد بنابراین همه اعمال انسان باید آگاهانه و از روی عقل و شرع باشد.

 وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان عقل عطا کرد تا با حکمت زندگی کند، گفت: حکمت مبنای عقلی و فطری و زندگی توام با آرامش و استحکام است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان سرمایه، گنج و خزائن الهی است، عنوان کرد: اگر کسی جایگاه خودش را به درستی درک کند با مراقبه و اجتناب از گناه، نفس خود را از گزند دشمنان داخلی و خارجی محافظت می‌کند.

آیت‌الله صدیقی تکریم مهمان را سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: مهمان سبب پاک شدن گناهان میزبان می‌شود، مهمان با خودش برکت می‌آورد.

وی ادامه داد: کنترل و حفظ زبان بالاترین توفیق است، در دوران دفاع مقدس رزمندگان اهل غیبت نبودند زیرا می‌دانستند هر لحظه ممکن است به سوی خداوند بروند برای همین مالک زبانشان بودند.

امام جمعه موقت تهران عالم به زمان بودن را یکی دیگر ارزش‌ها دانست و عنوان کرد: کسی که آگاه به زمان باشد حوادث به او آسیب نمی‌رساند اما کسانی که در گذشته باقی می‌ماندند نمی‌توانند هدف و ترفندهای نفوذی‌ها و شبکه‌های غربگرا و سکولار را درک کنند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: شبکه‌های غربگرا و سکولار داخلی از همان آغاز پیروزی انقلاب به صورت اختاپوسی به انقلاب و نظام چسبیدند، آنان کسانی هستند که در فراز و نشیب‌ها مملکت را قبضه کرده و در مقابل شهدا و حاکمیت صریح دین قد علم می‌کنند و با رواج ابتذال و بی مبالاتی قبله خودشان را آمریکا و اروپا قرار می‌دهند، اعتماد و توکل را زیر پا گذاشته و به استقلال کشور فکر نمی‌کنند، اینان مدام دم از توسعه می‌زنند در حالی که توسعه را در بند کشیده شدن و اسارت در مقابل دشمن می‌دانند.

وی اتحاد و انسجام جبهه حق را تنها راهکار برای نابودی جریان باطل بیان کرد و گفت: در انتخابات اگر جبهه حق یک صدا شوند به طور قطع باطل شکست می‌خورد.

نتهای پیام/

(دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۵
https://news.masjed.ir/u/lw7
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید