شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۱۲۴
گزارشگر : ایده ایده
سردار غیب پرور مطرح کرد:

نقش مساجد در طرح تجمع یکصدهزار نفری بسیجیان در تهران

سردار غیب پرور در خصوص اجرای طرح تجمع یکصدهزار نفری بسیجیان در تهران گفت: این یک بحث تربیتی است که در سه ضلع مدرسه، خانه و مسجد تعریف شده و نقش مساجد پررنگ‌تر از گذشته در آن دیده شده است.

(شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه همایش «یاد یاران» و در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از اصحاب رسانه در پوشش خبری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲، اظهار داشت: این رزمایش از ۹ شهریورماه امسال شروع شده و در آن ۱۰۰۰ گردان بیت‌المقدس در سراسر کشور در آن مشارکت داشتند.

وی افزود: ۱۰۰۰ گردان عدد فوق‌العاده‌ای است و کسانی که با مسائل نظامی در ارتباط هستند به‌خوبی معنا و مفهوم ۱۰۰۰ گردان را می‌دانند؛ این‌ یک استعداد نیروی انسانی فوق‌العاده است که علاوه بر آن ۸ هزار گروه جهادی نیز در این رزمایش شرکت داشته‌اند. روز اول پیش‌بینی بر ۷۰۱۴ گروه جهادی بود اما در عمل به مرز ۸ هزار گروه رسیدیم که بازتاب زیادی در رسانه‌ها و خصوصاً فضای مجازی داشت؛ در طول این رزمایش و در موضوع خدمت‌رسانی هشتک‌های زیادی ایجاد شد.

غیب پرور با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار نفر در موضوع خدمت‌رسانی در اقصی نقاط کشور حاضر شده اند و از ۹ شهریور تا ۲۹ شهریور هم این رزمایش ها برگزار شده، خاطرنشان کرد: حلقه پایانی رزمایش یک تجمع ۷۰۰ هزارنفری در مراکز استان‌ها است و خیلی مایل بودیم در هفته دفاع مقدس این حرکت را انجام می‌دادیم که میسر نشد و به آخر همین هفته موکول شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از این ۷۰۰ هزار بسیجی سازمان‌یافته؛ ۱۰۰ هزار نفر در تهران در روز ۵ شنبه تجمع خواهند کرد.

وی درباره همکاری‌های آموزش و پرورش و سازمان بسیج نیز یادآور شد: این همکاری‌ها طولانی بوده و به سال‌های قبل برمی‌گردد.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: برای سال تحصیلی جاری به طور مشخص طرح شهید بهنام محمدی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این طرح که از ۹ ماه پیش کار مطالعاتی آن شروع شده است با امضای مشترک به همه بدنه آموزش و پرورش و نواحی بسیج ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح فعلاً از مقطع متوسطه اول شروع شده و امیدواریم بعد از ۶ سال بتوانیم اولین ثمرات آن را شاهد باشیم، چتر غالب بر این طرح موضوع تربیتی است و برای دانش‌آموزان درکنار تکالیفشان، فضای تربیتی متناسب با آموزه‌های انقلاب اسلامی طراحی شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: برای اجرای این طرح مشاوره‌های مختلفی از مجموعه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بسیج حضور داشتند؛ این یک بحث تربیتی است که در سه ضلع مدرسه، خانه و مسجد تعریف شده و نقش مساجد پررنگ‌تر از گذشته در آن دیده شده است.

(شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۵۶
https://news.masjed.ir/u/nA2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید