سه شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۰۰۸
گزارشگر : محمد قدس
امام جماعت مسجد جامع غدیرخم:

حضور در مجالس عزاداری، باعث تداوم حضور جوانان در مساجد شود

امام جماعت مسجد جامع غدیرخم با تاکید بر لزوم رونق مساجد در ایام عزاداری محرم، گفت: خروجی حضور در محافل و مجالس عزاداری، باعث جذب و نگهداری جوانان در مساجد شود.

(سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۵۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیتالله سید جلال مجد هاشمی در گفتوگو با شبستان، بر لزوم پر رنگ کردن حضور جوانان در مساجد در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید موجب شود که مردم حداکثر استفاده علمی و معرفتی را از جلسه عزاداری آن حضرت، کسب کنند، زیرا این ایام بهترین زمان برای بیان حقایق دینی و ارزش‌های اسلامی است.

 

وی بیان کرد: متولیان مساجد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، افرادی را به عنوان خطیب دعوت کنند که برای انجام سخنرانی، آشنا به علم روز باشند و از این طریق زمینه هدایت و جذب جوانان به  مساجد و جامعه به سمت مطلوب فراهم شود و آنان از خطراتی که جامعه را تهدید میکند، دور بمانند.

 

امام جماعت مسجد جامع غدیرخم، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند "هر کدام از شما مسئول هستید" اهل منبر و متولیان و ائمه جماعات مساجد که در این ایام تلاش میکنند زمینه بهرهگیری مردم از آموزههای دینی، معرفتی و گرایش به صراط مستقیم را فراهم کنند، باید سعی کنند منابر مساجد به قدری اثرگذاری داشته باشد که بخشی از انحرافات اخلاقی افراد جامعه و آسیبهای اجتماعی آن را کاهش دهد.

 

مجد هاشمی گفت: فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است و یکی از موضوعات مهمی که باید در منابر مساجد در این ایام مورد توجه قرار گیرد، احیای این فریضه دینی است، ضمن آنکه اقامه نماز جماعت اول وقت و تبیین آن به شرکت کنندگان در مراسم عزاداری آن حضرت و در تکایا و حسینیه ها باید مورد اهتمام قرار گیرد.

 

مجد هاشمی بر لزوم واگذاری مدیریت برنامه های مناسبتی و سوگواری ایام محرم مساجد به جوانان تاکید کرد و ادامه داد: در برخی مواقع دیده میشود که در ایام سوگواری حضور مردم به ویژه جوانان در تکایا و حسینیهها پر رنگتر از مساجد است، این اشکال به این دلیل است که مسئولان مساجد اجازه مدیریت و نیز مشارکت جوانان در برنامههای این خانه‌های خدا را نمیدهند بنابراین جوانان احساس میکنند که در برنامهریزیهای مساجد هیچ نقشی ندارند.

 

وی افزود: اگرچه تکایا و حسینیهها با هدف برپایی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و ارایه معارف دینی شکل گرفتهاند، اما خروجی حضور در این محافل باید زمینه ساز جذب و نگهداری مردم بعد از این ایام در مساجد شود.

(سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۵۷
https://news.masjed.ir/u/lC4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید