چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۲۹۷۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام خداداده

آموزش برای امام جماعت نقطه پایان ندارد

امام جماعت مسجد حاج حسن و یکی از استید دوره تخصصی مدیریت مسجد گفت: با اشاره به اینکه در طول چهار سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه آموزشی و دانش افزایی مدیریتی مسجد و امام اتفاق افتاده که یکی از آنان دوره تخصصی مدیریت مسجد است.

(چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷) ۱۱:۱۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام خداداده امام جماعت مسجد حاج حسن، در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، در ارزیابی خود از دوره تخصصی مدیریت مسجد، گفت: بنده در این دوره در زمینه «مساله شناسی و رصد» تدریس داشتم.

وی با بیان اینکه پرداختن و توجه به موضوع «مساله شناسی و رصد» بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: اگر ما رصد و مساله شناسی صحیحی از مسائل پیرامونی مسجد انجام دهیم به طور قطع منجر به سیاست گذاری دقیق و هوشمندانه‌ و برنامه ریزی اصولی و صحیحی برای مسجد خواهد شد.

حجت الاسلام خداداده با تاکید براینکه امامان جماعت و کارگزاران مسجد باید رصد هوشمندانه و مناسبی از مسائل پیرامون مسجد داشته باشند، ابراز کرد: با این رصد می‌توانند براساس داده‌ها و اطلاعاتی که از منطقه به دست می‌آورند برنامه ریزی صحیح و اصولی برای مخاطبان آن ناحیه داشته باشند.

امام جماعت مسجد حاج حسن با بیان اینکه بیشتر افراد شرکت کننده در این کلاس‌ افرادی فاضل و از دانش آموختگان رشته مدیریتی بودند و در عرصه فرهنگی و مدیریتی فعالیتی گسترده داشتند، گفت: اما مطالبه عمومی این عزیزان بر این بود که این نوع آموزش‌ها استمرار داشته باشد تا شاهد نتیجه مطلوب این آموزش‌ها و مباحث ارائه شده بود.

وی افزود: لازم است با ایجاد یک فضای تعاملی از تجربیات دیگران استفاده شود و از ورژن‌های این مساله در مسائل دیگر نیز بهره برد.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به اینکه در طول چهار سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه آموزشی و دانش افزایی مدیریتی مسجد و امام اتفاق افتاده که یکی از آنان دوره تخصصی مدیریت مسجد بود، گفت: در این سالها ما شاهد بسته‌های راهنما برای امامان در حوزه تحلیل سیاسی، نحوه مدیریت مسجد، خادم و هیات امنا و کارگزاران و نظام مالی مساجد بودیم که همه این اقدامات در حوزه آموزشی و دانش افزایی مدیریتی مسجد و امام در طول این چند سال اخیر اتفاق افتاده است.

امام جماعت مسجد حاج حسن با تاکید براینکه آموزش حد یقف ندارد که ما بگوییم در حال حاضر نمره‌مان در این امر صد است، خاطرنشان کرد: در آموزش نقطه صدی وجود ندارد شاید در حال حاضر 70 باشیم اما صد نقطه پایانی آموزش نیست.
انتهای پیام/

(چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷) ۱۱:۱۳
https://news.masjed.ir/u/otb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید