یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۹۵۲
گزارشگر : وحید پورتجریشی

چهارمین مراسم سالانه «درهای باز» در مسجد ویسکانسین برگزار می شود

مرکز اسلامی شهر جینسویل، در ایالت ویسکانسین جمعه هفته آتی، چهارمین مراسم سالانه «درهای باز مسجد» برگزار کرده و از غیرمسلمانان برای شرکت در این رویداد و گفتگو درباره اسلام دعوت به عمل آورده است.

(یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷) ۱۰:۵۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از gazettextra، مرکز اسلامی شهر جینسویل، واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا جمعه هفته پیش رو، چهارمین مراسم سالانه «درهای باز مسجد» برگزار می کند.

صالح ارچن، مدیر مرکز « دایره دعوت اسلامی» از غیرمسلمانان و مردم برای شرکت دراین مراسم دعوت کرده است تا فرصتی برای پرسیدن سئوالات مذهبی شان درباره دین اسلام و گفتگو با اعضای جامعه اسلامی داشته باشند.

ارچن در این باره گفت: بزرگترین ماموریت ما برپایی روز درهای باز است. برخی از مردم هرگز معاشرتی با یک مسلمان نداشته اند و این یک شیوه آسان و مسالمت آمیز برای این کار است.

وی ضمن سپاس از کسانی که برای راه اندازی این مراسم داوطلب شده اند گفت: هدف این افراد عبور از سدها و رد شدن از دیدگاه های منفی جامعه درباره اسلام است. این فوق العاده است وقتی مردم فرصتی پیدا می کنند که روایت حقیقی اسلام را از زبان ما بشنوند. زمانی که بتوانیم رو در رو صحبت کنیم، مردم شاهد تلاش انسانی هستند و می بینند که ما آدم های عادی و بخشی از این جامعه هستیم.

گفته می شود این مسلمان آمریکایی سه سال پیش برای نخستین بار روز درهای باز را به همراه همسرش یاسمین محمد برگزار کرده و 25 نفر در این مراسم حضور یافته اند. وی می گوید: وقتی افراد جدید می آیند می گویند که از وجود این مسجد خبر نداشته اند و مدت زمانی به طول می انجامد تا زبان به سخن بگشایند.

 این گردهمایی قرار است جمعه هفته آینده 7 سپتامبر، در ساعت 6 بعد از ظهر پیش از غروب خورشید برگزار شود.

 
(یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷) ۱۰:۵۸
https://news.masjed.ir/u/k7j
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید