یکشنبه / ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۲۱:۱۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۸۹۱
گزارشگر : ایده ایده
با اعلام اسامی برتر دوره

پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد پایان یافت

پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد، با اعلام اسامی برگزیدگان دوره مدیریت و برنامه ریزی مسجد غروب امروز یکشنبه 28 مردادماه پایان یافت.

(یکشنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۲۱:۱۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد، با اعلام اسامی برگزیدگان دوره مدیریت و برنامه ریزی مسجد غروب امروز یکشنبه 28 مردادماه پایان یافت.

بیشتر بخوانید پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت مسجد آغاز شد

بنا بر این گزارش پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد که به نواحی شهید شاه آبادی، شهید اشرفی اصفهانی و امام موسی صدر مرکز رسیدگی به امور مساجد اختصاص یافته بود، با سخنرانی حجج اسلام نوری معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد و قرائت بیانیه و اسامی برگزیدگان توسط حجت الاسلام حسنی مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های مرکز، پایان یافت.

حجت الاسلام نوری ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مدیریت و برنامه ریزی در مساجد نواحی شهید شاه آبادی، شهید اشرفی اصفهانی و امام موسی صدر مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این دوره ها بر اساس مساله محوری طراحی شده است و از یکجانبه گویی پرهیز شده به طوری که در این دوره ها، شرکت کنندگان یک مستمع صرف نبودند.

وی افزود: هدف از اجرای دوره های تخصصی مسجد برداشتن گامی موثر در نحوه مدیریت مساجد و مشارکت و همفکری برای آبادانی خانه های خدا بود.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: محور اصلی و خط برنامه‌ای بابت مدیریت مسجد، رعایت اصول برنامه ریزی بود. لذا سعی شد تا صرفا یک باب همکاری و تبادل اطلاعات و تجربه بین مرکز و ائمه جماعات باز شود و الا توضیح مسائل مدیریتی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

وی افزود: در همایش تخصصی مدیریت مسجد سه اصل در نظر گرفته شده است. اصل اول غنای محتوایی دوره بود تا بر دانش و مهارت های ائمه جماعات بیافزاید، دوم نظم در اجرا بود و در اجرای دوره و برگزاری کلاس‌ها نظم سرلوحه کار بود. سومین رکن هم میزبانی کریمانه از ائمه جماعات بود.

حجت الاسلام نوری در ادامه با توضیح این که؛ دوره تخصصی مدیریت مسجد ویژه ائمه جماعات است گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمایشگاه ‌های آتی میزبان امنا و خدام مساجد نیز خواهد بود.

بنا بر این گزارش در پایان این دوره از ده نفر از ائمه جماعات نواحی شهید شاه آبادی، شهید اشرفی اصفهانی و امام موسی صدر مرکز رسیدگی به امور مساجد که کاربرگ‌های مدیریت و برنامه ریزی را به نحو احسن و با احتساب نوآوری در نحوه مدیریت مسجد را پر کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام حسنی پس از قرائت بیانیه شورای داوران اسامی برگزیدگان این نواحی را بدین شرح اعلام کرد:

در این بیانیه آمده بود: نتیجه ارزیابی و بررسی کاربرگ ها ی برنامه ای را به شرح زیر اعلام می نماییم
1- ارزیابی صورت گرفته براساس کاربرگ مسجد بوده و لزوما بیانگر ارزیابی مرکز از توفیق و یا عدم توفیق امام جماعت در مدیریت مسجد نمی باشد.
2-امیدواریم شرکت کنندگان محترم دراین دوره آموزشی توان و مهارت تنظیم برنامه برای مسجد خود درقالب مطالعات بیشتر، بهره مندی از متن آموزشی این دوره و تشکیل کمیته برنامه ریزی ذیل شورای فرهنگی مسجد خود تقویت نمایند.
3- در بسیاری از کاربرگ های برنامه ای در محور تحلیل وضعیت مسجد و محیط پیرامونی نقاط دقیق و قابل تاملی منعکس شده است. که بیانگر اشراف ائمه جماعات به مسائل محیط داخلی و پیرامونی مسجد می باشد. امیدواریم این اشراف محیطی بتواند در اجرای برنامه های اثر بخش و ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی مسجد هرچه بیشتر موثر باشد.
4- در کاربرگ های برنامه ای این دوره برنامه های خلاقانه و نوآورانه متعددی از سوی ائمه جماعات پیشنهاد شده بود که ضمن تشکر از ارائه دهندگان این برنامه ها به سایر ائمه جماعات هم توصیه می شود با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و فعالین فرهنگی اجتماعی مسجد خود نسبت به طراحی برنامه ها و فعالیتهای جدید و نو آورانه مطابق با اصول ارزشی و هویت مسجد اقدام نمایند.
5-عدم رعایت اصول برنامه ریزی و گام بندی اقدامات در برخی از کاربرگ های یرنامه ای به چشم می خورد که ضروری است ائمه محترم جماعات نسبت به پیش بینی برنامه و اقدامات برنامه ای رای بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در قالب برنامه سالانه و راهبردی اقدام نمایند

بر اساس این گزارش، از  94 شرکت کننده در این دوره، 84 کاربرگ از سوی ائمه جماعات شرکت کننده در این دوره، به هیات داوران تحویل داده شد.

وی در ادامه اسامی برگزیدگان این دوره را اعلام کرد و گفت: نفر دهم حجت الاسلام سید رضا مظلومی از مسجد خامس آل عبا از ناحیه شهید شاه آبادی، نفر نهم حجت الاسلام فیروز مردانی ها از مسجد المهدی(عج) ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، نفر هشتم حجت الاسلام محسن نوری از مسجد توفیق از ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، نفر هفتم حجت الاسلام عیسی عبدی از مسجد صاحب الزمان(عج) از ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، نفر ششم حجت الاسلام محسن شورگشتی از مسجد حبیب ابن مظاهر از ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، نفر پنجم حجت الاسلام حاج حسن بیات از مسجد صاحب الزمان(عج) از ناحیه شهید شاه آبادی، نفر چهارم حجت الاسلام جواد نوروزی از مسجدسیدالشهدا(ع) از ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، نفر سوم حجت الاسلام فتح الله قنبری از مسجد ولیعصر(عج) ناحیه شهید اشرفی اصفهانی، نفر دوم حجت الاسلام مجید رضاوند از مسجد صاحب الزمان(عج) ناحیه امام موسی صدر، نفر اول حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی از مسجد امیرالمومنین(ع) ناحیه امام موسی صدر.

پس از اعلام اسامی نفرات اول تا چهارم به ارائه دیدگاه ها و ایده‌های خود پرداختند.

گزارش تصویری اختتامیه این دوره از همایش را در آلبوم زیر مشاهده فرمایید

(یکشنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۲۱:۱۴
https://news.masjed.ir/u/joz
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله دوره تخصصی مدیریت
پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد پایان یافت
پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد پایان یافت
پنجمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد پایان یافت
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید