شنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۸۰۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان/

مسجد ابوبکر شهر بنگسر، محصول برنامه توسعه ملی مالزی

مسجد ابوبکر شهر بنگسر مالزی از جمله مساجد مشهور و به نام این کشور است که کار ساخت آن در سال 1977 و تحت عنوان برنامه توسعه سوم ملی این کشور آغاز شد.

(شنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۰۷

پایگاه تخصصی مسجد – گروه بین الملل: همانطور که می دانیم کشور مالزی در زمره پیشرفته ترین کشورهای اسلامی به حساب می آید. رشد صنعتی مالزی به ویژه طی سه دهه گذشته منجر به ایجاد پویایی و تحول اقتصادی بسیار چشمگیر در این کشور شده است.

مساجد مالزی نیز از این پیشرفت بی بهره نمانده و امروزه شاهد حضور مساجدی بسیار زیبا، فاخر و با بهره مندی از فناوری روز جهان در این کشور هستیم.

«مسجد ابوبکر» از جمله مساجد فاخر و به نام در شهر «بنگسر» مالزی به حساب می آید که در تاریخ 25 نوامبر 1977 میلادی بنا به درخواست مردم این شهر و توسط شورای اسلامی فدرال این منطقه ساخته شد. گفته می شود هزینه ساخت این مسجد رقمی حدود 700 هزار رینگیت مالزی بوده ک تماما توسط شهروندان بنگسر جمع آوری و تهیه شد.

جالب اینجا که ساخت و توسعه مساجد تحت عنوان توسعه رفاه کشور در برنامه پنج ساله سوم توسعه مالزی دیده شده بود و به همین جهت نیز دولت مالزی در آن زمان تمام اهتمام خود را در جهت ساخت هر چه سریعتر و بهتر مسجد ابوبکر به کار بست. البته با اینحال اتمام کار ساخت مسجد در عمل به سال 1982 کشیده شد و این بنای مقدس نهایتا در تاریخ 18 جولای همان سال به صورت رسمی توسط «سلطان احمد شاه بن ابوبکر»، پادشاه وقت مالزی افتتاح شد.


مسجد ابوبکر بنگسر
مسجد ابوبکر بنگسر
مسجد ابوبکر بنگسر
مسجد ابوبکر بنگسر
مسجد ابوبکر بنگسر
مسجد ابوبکر بنگسر  

(شنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۰۷
https://news.masjed.ir/u/ocd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید