سه شنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۷۵۹
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مسجاد جهان:

مسجد نورالاسلام هلند، نگین شهر لاهه

مسجد نورالاسلام شهر لاهه هلند از جمله مساجد این کشور به حساب می آید که مورد توجه مسلمانان این شهر قرار دارد.

(سه شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۰۵

پایگاه تخصصی مسجد- گروه بین الملل: مسلمانان در هلند در مقایسه با جمعیت این کشور بزرگترین اقلیت هستند. اقلیت مسلمان چهار میلیون از مجموع 16 میلیون جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد و اکثر مسلمانان ترکیه‌ای الاصل یا مراکشی هستند. علاوه بر این که وفق یافتن مهاجران با شرایط هر کشور غربی دشوار است مهاجران با چالش‌های دیگری نیز رو به رو هستند که اولین آن ذوب شدن در جامعه هلند است.

با توجه به فرهنگ غربی و تلاش برای حل مشکلات اقامت و دشواری‌های دیگر مهاجرت اما در مورد هلند می‌توان گفت مهاجر مسلمان بیش از یک هلندی در این کشور احساس هلندی بودن دارد و علت این مساله شرایط سیاسی یا فکری در کشورش است یا اینکه او خواهان حق پناهندگی است آنهم از طریق ازدواج با یک هلندی چرا که ازدواج حق اقامت و کار را برای مهاجر فراهم می‌سازد.

هلندی‌ها به نوعی با این اقلیت جدید در تعامل هستند و خود را با عادات،‌ لباس، آداب و رسومش بر اوضاع کلی این کشور مطابقت داده است. این امر با درخواست برای ایجاد مدارس ویژه اسلامی، ساخت مساجد و بیمارستان‌های ویژه مسلمانان احترام به اعیاد آنها از جمله عید قربان و قربانی کردن در مقابل منازل و بلند شدن از نیمه شب در ماه رمضان و اذان آغاز می‌شود.

با توجه به نظام دموکراتیک هلند مسلمانان هلند که اصلتا هلندی، ترکیه‌ای یا عربی هستند به پارلمان و شوراهای شهر و اداره استان‌ها راه یافته‌اند. همچنین مسلمانان بخشی از بودجه کل این کشور را برای خود اختصاص داده‌اند و آن در احداث مدارس ویژه، ایجاد مساجد و تاسیس دانشگاه ها نظیر دانشگاه اسلامی روتردام و دانشگاه اسلامی اروپا در سخیدام صرف می‌شود.

در واقع اسلام تبدیل به دین دوم در هلند شده و قبل از یهودیت است البته می‌توان گفت: اسلام در کل اروپا، آمریکا، استرالیا و آمریکای لاتین دین دوم است و در آفریقا و آسیا دین اول است.

بر اساس گزارش روزنامه اماراتی الاتحاد، اسلام در داخل خود موسسات جامعه مدنی را در بر می‌گیرد. اجرای اسلام به معنای اجرای قانون مجازات بر مسلمانان و غیر مسلمانان برای ایجاد نفرت مردم نیست بلکه به معنای اعطای حقوق مردم به آنها قبل از درخواست برای عمل به وظایفشان است.

اسلام موسسات جامعه مدنی را ایجاد کرد تا نظارت گری بر آن باشد مانند امر به معروف و نهی از منکر و آن همان وظیفه اصلی حکومت اسلامی، مساجد، علمای دینی، اوقاف و دستگاه قضایی است.

مسجد «نورالاسلام» شهر لاهه در هلند از جمله مساجد این کشور به حساب می آید که ساختمانی با شکوه دارد. ارتفاع گنبد و مناره های این مسجد به21 متر می رسد که خانه امام جماعت مسجد نیز در طبقه همکف آن واقه شده است.

مسجد نورالاسلام همچنین شامل سالن اجتماعات و کلاس های دروس حوزوی نیز می باشد.


مسجد نورالاسلام لاهه
مسجد نورالاسلام لاهه

مسجد نورالاسلام لاهه
مسجد نورالاسلام لاهه
مسجد نورالاسلام لاهه
مسجد نورالاسلام لاهه
مسجد نورالاسلام لاهه
مسجد نورالاسلام لاهه
(سه شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۰۵
https://news.masjed.ir/u/pll
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید