دوشنبه / ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۷۴۰
گزارشگر : ایده ایده
خطیب برجسته حوزه علمیه هشدار داد؛

آسیب‌های نظریه فروید صدای پاپ را در آورده است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی نسبت به آثار و آسیب‌های شهوترانی و بدحجابی هشدار داد و گفت: نتیجه نظریه فروید، همجنس‌گرایی در کلیساهای جهان شده که صدای پاپ را نیز درآورده است.

(دوشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۰۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، خطیب برجسته حوزه علمیه و عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی در سخنانی نسبت به آثار و آسیب‌های شهوترانی و بدحجابی هشدار داد.

 

آسیب‌های نظریه فروید

اعتقاد فروید در نظریه‌ای که سال‌ها بعد از نزول قرآن مطرح شد، این بود که  نه مانند کلیسا مانع مسأله ارتباط جنسی شوید و نه مانند مسلمانان حد و معیار خاصی برای آن قائل شوید، بلکه مسأله جنسی را باید رها گذاشت تا عادی و طبیعی شود و به تعبیر دیگر افراط در این مسأله و نامحدود گذاشتن آن، قضیه را عادی می‌کند.

امروز نتیجه این نظریه، همجنس‌گرایی در کلیساهای جهان شده که صدای پاپ را نیز در آورده است.

برخی می‌گویند؛ قضیه را باز بگذارید تا عادی سازی شود، استدلال می‌کنند که در کشورهای غربی کسی به افراد بدحجاب یا بی حجاب نگاه نمی‌کند، چراکه امری عادی شده است، اما همین پوشش سبب تحریک بیشتر می‌شود.

 

دلیل تأکید اسلام روی عفاف

چرا اسلام این‌قدر روی عفت و حجاب تأکید دارد، باید توجه داشت که آیا عادی شدن مسأله، قبح کار را هم از بین می‌برد، اگر در یک بازار همه دروغ گفتند، آیا زشتی دروغ از بین می‌رود.

اگر خلافی عموی شود و شرم و حیا از بین رود، دیگر کسی از کار زشت خود خجالت نمی‌کشد، به عنوان مثال اگر در کلاسی 40 نفر مردود شوند، دیگر کسی حسرت نمی‌خورد، چراکه همه شبیه هم می‌شوند، اما به معنای این نمی‌شود که مردودی و نمره صفر علم مثبتی می شود.

باید توجه کرد که آیا غرب با بازگذاشتن و رها کردن مسیر جنسی به موفقیت رسیده یا این‌که طرق اعمال شهوت تغییر کرده است؟! نگاه عادی شده، اما شیوه‌های بالاتر در ارتباط جنسی جایگزین آن شده است، هرچند در غرب نگاه عادی شده، اما مردم آن به دنبال شیوه‌های بالاتر در ارتباط جنسی می‌روند.

الان در بعضی از کشورهای اروپایی مراکزی به نام هم‌خانه وجود دارد که زن و مرد در آن مکان فرد دلخواه خود را پیدا کرده و چند روزی را با هم می‌گذرانند.

آیه 27 سوره نساء درباره شهوترانی می‌فرماید: « وَاللَّهُ یُرِیدُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْکُمْ وَیُرِیدُ الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَنْ تَمِیلُوا مَیْلًا عَظِیمًا» و خدا می‌خواهد بر شما (به رحمت و مغفرت) بازگشت فرماید، و مردم هوسناکِ پیرو شهوات می‌خواهند که شما (از راه حقّ و رحمت) دور و منحرف گردید.

 

راهکار مبارزه با بی عفتی

اما راهکار این مسأله و آثار مبارزه با آن چیست، حال مسأله جامعه جدا، اما خود فرد برای فرار و عدم گرفتاری از مسائل جنسی باید چه کند؟

یکی از خطرات موجود در زمینه افزایش شهوت‌ها، وجود ماهواره‌ها است، چراکه حس عریان‌نگری و بی عفافی برای افراد پیدا شده و حلاوت عبادت از انسان گرفته می‌شود.

در روایت عاقبت شهوترانی بیان شده است؛ «اول الشهوت طرب و آخره عتب»

مرارت و تلخی که بعد از شهوت حاصل می‌شود، حلاوت و شیرینی آن را از بین می‌برد، فردی که پای فیلم مستهجن بنشیند، به راحتی نمی‌تواند فضیلت شب احیا یا شیرینی نماز و فرازهای آن را درک کند، چراکه گناه و شهوت ذائقه انسان را که باید شیرینی عبادت را بچشد، خراب می‌کند.

انتهای پیام/

(دوشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۰۹
https://news.masjed.ir/u/k66
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید