یکشنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۷۲۳
گزارشگر : ایده ایده
عصر امروز برگزار می‌شود

«عطر اخلاق» به یاد آیت‌الله تهرانی در فرهنگسرای امام

آیین گرامیداشت آیت‌الله مرتضی تهرانی استاد فقید اخلاق با عنوان «عطر اخلاق» امروز در فرهنگسرای امام برگزار می‌شود.

(یکشنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۱۹

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، آیین گرامیداشت آیت‌الله حاج آ‌قا مرتضی تهرانی، عارف و استاد فقید اخلاق با عنوان «عطر اخلاق» عصر امروز (یکشنبه 14 مرداد ماه) ساعت 16 در فرهنگسرای امام برگزار می‌شود.

آیت الله مرتضی تهرانی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود. وی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن ۱۸ سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان‌ترین شاگردان درس خارج آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) قرار گرفت.

 

 

حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی‌اش مرحوم حاج‌آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره‌مند شد؛ حتی در برخی تابستان‌ها که امام در روستای امام‌زاده قاسم تهران مستقر می‌شد، وی به‌ طور شبانه‌روز از محضر امام بهره می‌برد.

عشق و علاقه به امام، حاج‌آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه ۴۰ نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پذیرش مناصب سیاسی امتناع کرد.

با توجه به اینکه آیت‌الله تهرانی مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده بود پیکرش در کربلای معلی دفن شود، پیکر این عالم ربانی پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به عتبات منتقل و روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در قبرستان وادی‌السلام واقع در ۶ کیلومتری کربلای معلی آرام گرفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای امام (ره) به نشانی خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

(یکشنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۱۹
https://news.masjed.ir/u/k4b
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید