شنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۷۲۰
گزارشگر : محسن عزیزی

واکنش صلیب سرخ جهانی به بمباران بیمارستان و بازار شهر الحدیده یمن

صلیب سرخ جهانی با صدور بیانیه ای به حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یک بیمارستان و بازار ماهی فروشان در شهر الحدیده واکنش نشان داد.

(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۵۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی صلیب سرخ جهانی آمده است: انفجارهای صورت گرفته در مناطق مسکونی در بازار ماهی فروش ها  اطراف بیمارستان الثوره، شهر الحدیده ده ها کشته و مجروح برجای گذاشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: صلیب سرخ جهانی از این بیمارستان حمایت می کرد و این بیمارستان یکی از بزرگترین مراکز بهداشتی و شلوغ ترین این مراکز در الحدیده محسوب میشد. تصاویر منتشر شده از الحدیده وحشت آور است. به قوانین بین المللی در یمن کاملا بی توجهی میشود. با وجود آنکه شرایط وقوع این انفجارها نامعلوم بوده اما بی احترامی به زندگی غیر نظامیان کاملا غیر قابل قبول است.

پیشتر منابع محلی یمنی اعلام کرده بودند که بیمارستان الحدیده در غرب یمن هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفته است و در جریان آن ۲۶ غیر نظامی کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند. همزمان با حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به بیمارستان الثوره الحدیده، بازار ماهی فروشان المحوات در این استان نیز بمباران شد که در جریان این دو حمله مرگبار، ۵۲ غیر نظامی کشته و بیش از  ۱۰۰  تن دیگر زخمی شدند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه ای به شدت حمله متجاوزان به بیمارستان و بازار ماهی فروشان در استان الحدیده را محکوم و آنرا نشانه یأس ائتلاف سعودی-آمریکایی دانسته بود.

(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۵۸
https://news.masjed.ir/u/jfK
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید