یکشنبه / ۷ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۶۶۲
گزارشگر : ایده ایده
ملک محمدی در مسجد غدیر:

مسؤولان برای جوانان اشتغال زایی کنند

حجت الاسلام ملک محمدی اشتغال‌زایی را یکی از رسالت‌های مهم مسؤولان در کاهش طلاق دانست و گفت: امروز مسؤولان باید با اقدام جهادی و عمل انقلابی برای جوانان اشتغال زایی کنند تا آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یابد.

(یکشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۴۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت‌الاسلام ملک محمدی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مسجد غدیر درباره آسیب‌های اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح روایات: پیروی از شهوات نتیجه بی توجهی به نماز است.

وی افزود: یکی از عوامل گسترش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی غفلت از یاد خداوند است انسان با اقامه نماز خداوند را یاد می‌کند.

حجت‌الاسلام ملک محمدی افزایش طلاق را در کشور یک فاجعه جدی دانست و ابراز کرد: امروز از هر پنج ازدواج سه طلاق در کشور رخ می‌دهد و این یک زنگ خطر برای کشور بوده و برای یک جامعه اسلامی بسیار نگران کننده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اشتغال‌زایی را یکی از رسالت‌های مهم مسؤولان در کاهش طلاق دانست و اظهار داشت: امروز مسؤولان باید با اقدام جهادی و عمل انقلابی برای جوانان اشتغال زایی کنند تا آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یابد.

وی افزود: یکی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را تصویب کنند که مردم در پیچ و خم ادارات سرگردان نباشند و به سرعت کار آنها انجام شود بنابراین نظارت، کنترل، مدیریت جهادی و اقدام انقلابی مشکلات کشور را حل می‌کند.

حجت الاسلام ملک محمدی با بیان اینکه درمان دردها نماز است، گفت: همه نابسامانی‌ها و معضلات اجتماعی نتیجه بی توجهی به نماز است قرآن کریم می‌فرماید: نماز اقامه کنید تا فحشا نابود می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به هر میزان که نماز انسان را به خداوند نزدیک کند به همان مقدار او را از گناه و معصیت باز می‌دارد.

وی با استناد به روایتی از ائمه اطهار(ع) که می‌فرمایند: اگر کسی می‌خواهد با لبخند خداوند را ملاقات کند باید ولایت امام رضا(ع) را قبول داشته باشد، عنوان کرد: شرط پذیرش توحید در پذیرش ولایت است. امام علی(ع) یه عنوان ولی جامعه اسلامی درباره اهمیت اقامه نماز می‌فرمایند: نماز قلعه نفوذ ناپذیر الهی در برای هچمه شیطان است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر می‌خواهد زندگی او بهشتی شود باید با نماز پیوندی عمیق داشته باشد، نماز انسان را عاقبت بخیر می‌کند.

انتهای پیام/

(یکشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۴۵
https://news.masjed.ir/u/pFb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید