شنبه / ۶ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۶۵۳
گزارشگر : ایده ایده
معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

ائمه جمعه دوشادوش دولت برای حل مشکلات مردم آستین بالا زده‌اند

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: نهاد مقدس نماز جمعه با همدلی دولت و مردم پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ کوششی برای حل مسائل کشور دریغ نخواهد کرد.

(شنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۰۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از آنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید یدالله شیرمردی، با اشاره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در راس شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و تحولات ایجاد شده در نقشه راه نمازهای جمعه، اظهار کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و باید هر روزمان بهتر از دیروز باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) تصریح کرد: امام هشتم 1400 سال پیش به ما یاد دادند که مومن دو روز از عمرش نباید یکسان باشد و اگر اینگونه شد، مغبون است و اگر امروز او بدتر از دیروزش باشد، ملعون است.

شیرمردی با اشاره به موارد ذکر شده از سوی مقام معظم رهبری در حکم رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان داشت: حضرت آقا بر کیفی‌سازی نمازهای جمعه، ارتباط با جوان‌ها، رفع شبهات و احیای روحیه انقلابی‌ و انقلابی‌گری در معنای اصیلش تاکید داشتند و دستور فرمودند در این حوزه تحولی جامع ایجاد شود.

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: نهاد نماز جمعه هم در 40 سال گذشته خدمات زیادی را به کشور داشته است و در هر شهری که نماز جمعه ورود پیدا کرده آمار بزهکاری، طلاق، سرقت و پرونده‌هایی که از این قبیل در دادگستری وجود داشته است، کاهش چشمگیری داشته و در برخی مناطق از 30 درصد به زیر 5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه دوشادوش دولت محترم برای حل مشکلات مردم آستین بالا زده اند بیان کرد: نهاد مقدس نماز جمعه با همدلی دولت و مردم پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ کوششی برای حل مسائل کشور دریغ نخواهد کرد.

شیرمردی با ذکر نمونه‌هایی از خدمات شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در شهرهای مختلف تصریح کرد: مساعدت‌های اجتماعی و کارهای عام‌المنفعه مانند مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، ساخت فرودگاه و حتی تأسیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی از جمله خدمات این نهاد انقلابی در شهرهای مختلف کشور بوده است.

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: زمانی امام جمعه آباده 300 گوسفند از عشایر گرفت و دانشگاه آزاد واحد آباده را تاسیس کرد. امام جمعه لامرد هم با کمک گرفتن از خیرین ایرانی خارج کشور و لامردی‌هایی که در حوزه خلیج فارس زندگی می‌کردند، پول جمع‌آوری کرد و دانشگاه آزاد را ساخت.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش ویژه‌‌ای در تاسیس، تثبیت و ارتقای علمی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور داشته اند، اظهار کرد: امروز با تعییرات مدیریتی خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده نهاد مقدس نماز جمعه و امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی در شهر و استان می‌توانند فرصت فرهنگی بالقوه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را بالفعل کنند.

شیرمردی جمعه تاکید کرد: ستاد نماز جمعه در بحث درمان هم کارهای بزرگی را انجام داده است. همچنین در مسائل امنیتی، مناطق ناامنی بود که شورای تأمین استان در آن مناطق مشکلات و مصوبات داشت و با رفتن نماز جمعه به آن مناطق که محل رفت‌وآمد یاقی‌ها و آدم‌رباها بود، به امن‌ترین مناطق کشور تبدیل و حتی حوزه علمیه در آن تأسیس شد.

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به برنامه‌های شورای‌ سیاستگذاری ائمه جمعه با بعد از ورود حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، بیان داشت: مقام معظم رهبری 9 نفر از عزیزان دیگر را نیز در شورای سیاستگذاری عضو کردند و این اعضا در پی آن هستند که طی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تحولاتی را در این نهاد ایجاد کرده و در واقع کمکی برای دولت و نظام اسلامی باشند.

وی احیای سنت‌های الهی، احیای تفکر انقلابی و سبک زندگی اسلامی، جذب جوان‌ها و بسترسازی برای اشتغال آنان را از جمله برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: اکنون نمازهای جمعه پرچمداران اقتصاد مقاومتی و سنگرهایی هستند که در مشکلاتی مانند قاچاق و واردات بی‌رویه اجناس خارجی در شرایطی که خروج دلار در کشور فاجعه به بار آورده است، از مردم محکم دفاع می‌کنند.

شیرمردی با تاکید بر اینکه نمازهای جمعه اکنون پایگاهی برای کمک به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی شده است، خاطرنشان کرد: این حمایت علاوه بر گفتار در خطبه‌های نماز جمعه و کارهای تبلیغی، با تأسیس نمایشگاه‌های دائمی و تقویت بازار اسلامی درکنار مصلی‌‌های شهرها صورت می‌گیرد.

به گفتهمعاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اکنون بیشتر نمایندگان ولی فقیه در ستادهای نماز جمعه شهرستان‌ها با استفاده کالاهای ایرانی، این فرهنگ را در میان نمازگزاران و مخاطبان خود احیا کرده و گسترش می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه در این دوره همانطور که امام راحل می‌خواستند، نمازهای جمعه از ارکان مهم نظام شده‌اند، تصریح کرد: این نهاد علاوه بر اینکه در همه برهه‌های پس از انقلاب به یاری جامعه شتافته و چه در عرصه پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس چه در مشکلات از قبیل زلزله، سیل و... به مردم کمک می‌کرد، در بحث‌های روشنگرانه مانند آگاه‌سازی مردم از وقایع خارج کشور مانند فلسطین، بوسنی و هرزگوین و... به وظایف ذاتی خود عمل کرده‌است.

شیرمردی جمعه تاکید کرد: اکنون نیز یک کیفی‌سازی و تحول در راه است اما این مطلب به معنای نفی اقدامات گذشته نیست بلکه تقویت، توسعه و به روز شدن در دستور کار است.

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه اکنون هر نهاد نمازجمعه‌ای ده‌ها کانال و سایت اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کرده است که هزاران عضو دارند، گفت: اینها کارهای دینی، فرهنگی،‌ علمی و حتی اقتصاد مقاومتی شکل می‌دهند و حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که یکی از بزرگترین عبادات اسلام است را در فضای مجازی توسعه داده و ترویج می‌کنیم، گفت:‌ اگر فعالیت‌های نهاد نماز جمعه در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای خواهد شد که نمازهای جمعه را از رادیو و تلوزیون سنتی به فضاهای مجازی می‌بریم و مخاطبان نمازهای جمعه میلیون‌ها نفر می‌شوند.

شیرمردی با بیان اینکه اکنون کانال‌هایی داریم که مخاطبان نماز جمعه را چند ده و بلکه چندصدبرابر می‌کند، بیان داشت: در برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده ابتدا یک تحولی در درون این نهاد صورت می‌گیرد و سطح آموزشی آن تقویت و آموزش‌های لازم حضوری و مجازی داده می‌شود.

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به بازنگری در ستادهای نماز جمعه،‌ گفت: چهره‌های نخبه هر شهر را در آینده در ستادهای نماز جمعه خواهیم دید.

وی خاطرنشان کرد: شورای معاونان سیاستگذاری ائمه جمعه قرار نیست گسترش داده شود، و سیاست ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری این است که اختیارات را به استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها بدهد. شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مرکز، مهندسی و نظارت بر کل کارها را بر عهده خواهد داشت تا یک انقلاب فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی به معنای سیاست عین دیانت رقم زده شود.

شیرمردی خاطرنشان کرد: این کار شروع شده و نخبگان و رسانه‌ها با نقدهای منصفانه و عالمانه باید این شورا را کمک کنند.

انتهای پیام/

(شنبه ۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۰۵
https://news.masjed.ir/u/iCu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید