یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۵۸۴
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن(ع):

مساجد امروزی با مدیریت «به‌روز» اداره نمی‌شوند

امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن (ع) با اشاره به نقش مهم مساجد در جریان‌سازی‌های فرهنگی، گفت: متاسفانه برخی مساجد امروزی با مدیریت به‌روز اداره نمی‌شوند.

(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۶:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجتالاسلام سید محمدباقر علمالهدی با اشاره به نقش مهم مساجد در جریان سازیهای فرهنگی، گفت: در صورتی که مساجد، زمینهساز حضور گسترده مومنین برای برقراری ارتباط با مومنین شوند، در دیگر محورها از جمله جریانسازی فرهنگی هم میتوانند نقش مهمشان را ایفا کنند.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه مساجد امروزی با مدیریت بهروز اداره نمیشوند، افزود: امام جماعت باید با ویژهگیهای لازم برای مدیریت مساجد آشنا باشند و با مهرورزی، محبت و مهربانی زمینه حضور همگان در مساجد را فراهم کنند و اجازه ندهند که مسجد تنها مرکز و پاتوقی برای حضور گروهی خاص باشد.

 

امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن (ع) پرهیز از اقامه نماز طولانی، بهروز کردن امکانات مساجد و نیز فراهم کردن فضای شاد و مفرح برای حضور کودکان و خردسالان در آن و جلوگیری از دولتی کردن مساجد را راهکاری مناسب برای کارآمدی مساجد دانست.

 

علم‌الهدی اظهار کرد: مساجد میتوانند مرکزی برای حضور پویا و فعال مردم باشند، اما این نیازمند توجه به عمران ظاهری و باطنی مساجد است زیرا که توجه به فاکتورهای مهم و ارزشمند برای تقویت مساجد میتواند بهترین راهکار برای عمران و آبادانی مساجد محسوب شود.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد سهم مهم و عمدهای در جریانسازیهای فرهنگی کشور بر عهده دارند، اظهار کرد: باید ملزومات حضور بیشتر بانوان در مساجد به عنوان بخش قابل توجهی از افراد جامعه فراهم شود که یکی از این ملزومات ایجاد مهدکودک در این خانههای خدا برای فراهم کردن حضور کودکان به همراه  مادرانشان در مساجد است.

 

امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن (ع) ادامه داد: همان گونه که در صدر اسلام نبی مکرم اسلام (ص) شرایط حضور همه افراد کهنسال، خردسال و جوان را در مسجد در نظر میگرفتند، امروز هم فراهم کردن امکان حضور همگان در مساجد باید فراهم شود زیرا مساجد پایگاهی برای همه اقشار جامعه هستند.

(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۶:۴۳
https://news.masjed.ir/u/jvc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید