یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۵۷۵
گزارشگر : محسن عزیزی

افتتاح نمایشگاه بارگاه رضوی در مادرید

نمایشگاه «تجلی هنر ایرانی در بارگاه رضوی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در مرکز فرهنگی «خانه کانتابریا»ی مادرید افتتاح شد.

(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن الحجج (ع)، نمایشگاهی برگرفته از آثار هنری هنرمندان ایرانی با موضوع «امام رضا(ع)» (۲۸ تیرماه) در مرکز فرهنگی خانه کانتابریا مادرید افتتاح کرد.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی کشورمان در مادرید در این مراسم، ضمن اشاره به تاریخ هنر در ایران، آثار هنری ایرانیان را روایتگر ریشه‌های فرهنگی و تمدنی جامعه ایران در طول تاریخ پُر فراز و نشیبش دانست.

وی سپس به نقش اسلام در درخشش و ظهور هنر ایرانی اشاره کرد و افزود: بروز هنر ایرانی را می‌توان به روشنی در اماکن مقدس اسلامی همچون بقعه‌های متبرکه و مساجد مشاهده کرد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که سفیر ایران و اعضای سفارت، جمعی از ایرانیان مقیم اسپانیا و علاقه‌مندان اسپانیایی فرهنگ و هنر ایرانی حضور داشتند، ۲۸ اثر از هنرمندان مختلف کشورمان در حوزه‌های مختلف همچون نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و صنایع دستی ارائه شد و قرار است این آثار به مدت یک هفته در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

پخش نوای روح بخش صلوات خاصه امام رضا (ع) و نیز آواز «آمدم ای شاه پناهم بده» با صدای کریم خانی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۹
https://news.masjed.ir/u/nih
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید