یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۵۷۲
گزارشگر : ایده ایده
عضو شورای شهر:

مسجد مکانی برای تخلیه انرژی منفی است!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مساجد و عبادتگاه‌ها در شهرهای ما مکانی هستند که برای گرفتن انرژی و تخلیه‌ی انرژی منفی به کار گرفته می‌شوند.

(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۲۱

  ،به گزارش پایگاه تخصصی مسجدمحمدجواد حق شناس در گفت وگو با پایگاه تخصصی مسجد گفت: مساجد به‌عنوان یک پایگاه و یک مکانی که می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری را در بهبود کیفیت حال شهر برقرار کند، ایفا می‌کند.

 

وی گفت: این ویژگی شاید فقط مربوط به مساجد نباشد، انسان از زمانی که به خودش آمد، به هر حال یک نیاز درونی در خودش احساس کرد که باید بتواند با خالق خودش و با معبود خودش به رازونیاز بپردازد و  فرصتی برای خلوت کردن داشته باشد و حتی در گوشه‌ای از غار یا جنگل و بیابان سعی می‌کرد که این فرصت را برای خودش فراهم کند .

 

وی یادآور شد: در حوزه‌ی ادیان هم پرستشگاه‌هایی داریم که دقیقا فضا و موقعیتی را تعریف می‌کنند که انسان بتواند به  عبادت و به رازونیاز با پروردگار خودش بپردازد.

 

حق شناس افزود: شاید کلیساها، کنیسه‌ها، آتشکده‌های زرتشتی، مساجد، حسینیه‌ها و یا معابدی که در شرق آسیا هستند مثل معابد بودایی همیشه حتی در خیلی از فرقه‌ها ما می‌بینیم که تبدیل می‌شوند به یکی از اماکن بسیار مهمی که پیروان آنها می‌آیند و در این اماکن باشکوه‌ترین و معنوی‌ترین رفتارها را انجام می دهند.

 

وی ادامه داد : انسان بعد از عبادت در یک مکان مذهبی و مسجد به یک آرامش روحی و روانی می‌رسد و انرژی منفی ها تخلیه شده و این به بهتر شدن وضع جامعه کمک می کند.

 

حق شناس با بیان اینکه بین مساجد مسلمانان با سایر معابد مذاهب دیگر تفاوت هایی وجود دارد، عنوان کرد: در مساجد غیر از بحث عبادت و رازونیاز می‌بینیم که توجه ویژه‌ای هم به فرهنگ می‌شود و مباحث اجتماعی ما در مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

عضو شورای شهر تهران افزود: مسلمانان وقتی در مساجد کنار هم می‌نشینند از حال همدیگر باخبر می‌شوند و امکان ملاقات فراهم می‌شود و ملاقات مردم با مردم یکی از امکاناتی است که در مساجد شکل می‌گیرد.

 

وی گفت: یعنی غیر از اینکه شما رو به قبله می‌نشینید و بعد از اینکه نماز می‌خوانید اولین کاری که می‌کنید به راست و چپ‌ت نگاه می‌کنی و سلامی که در نماز می دهید، سلام جمعی است؛ یعنی بعد از سلام به پیامبر درواقع می‌گوییم السلام علینا و علی عبادالله الصالحین و این عباد صالح چه کسانی هستند؟ همین‌هایی که در مسجد کنار دست تو نشستند و در نتیجه یک اتفاق اجتماعی می‌افتد.

 

 

وی گفت: امروز در مساجد کتابخانه، مرکز فرهنگی و بسیج فعال است و مباحث اجتماعی شکل می‌گیرد، خیلی از پدر و مادرها با هم آشنا می‌شوند و بعضا منجر به ازدواج فرزندانشان می‌شود. این اتفاق به هر حال اتفاقی است که باید قدر آن را دانست.

 

حق شناس با بیان اینکه در سال‌های اخیر مساجد خلوت شده و این موجب نگرانی است عنوان کرد: در این سال‌ها مساجد بیشتری ساختیم ولی امروز مسجدروهای کمتری را مشاهده می‌کنیم و این یک مقدار تلخ است.

 

وی گفت: از طرفی اتفاق اتفاق خوبی است که مساجد آبادتر و باشکوه‌تر می‌شوند و برایشان مناره ساخته می‌شود و با بهترین مصالح در بهترین زمین‌ها ساخته می‌شوند و به لحاظ ظاهر و فُرم پیشرفت کردیم اما چیزی که ما را نگران می‌کند این است که آیا متناسب با این پیشرفت در ظاهر آیا در معنا و در افزایش نمازگزاران و در ایجاد یک ارتباط مناسب بین نمازگراران و در ارتباط مناسب بین مسجد و محلی که در آن وجود دارد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: من فکر می‌کنم که باید خیلی کار کنیم و تلاش کنیم تا متناسب با ظاهر مسجد ، شاهد افزایش مسجد‌روها هم باشیم.

انتهای پیام/

(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۲۱
https://news.masjed.ir/u/kjw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید