شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۵۶۸
گزارشگر : ایده ایده

پیام تسلیت حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری در پی درگذشت آیت الله مرتضی تهرانی

در پی درگذشت عالم ربانی و معلم اخلاق آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی، حجت الاسلام والمسمین محمد جواد حاج علی اکبری این ضایعه را تسلیت گفتند.

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۵:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ در پی درگذشت عالم ربانی و معلم اخلاق آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی، حجت الاسلام والمسمین محمد جواد حاج علی اکبری این ضایعه را تسلیت گفتند.

متن این پیام به شرح زیر است.

                                                                بسم الله الرحمن الرحیم  

                                                                 انا لله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم ربّانی و فقیه صَمَدانی،استاد بزرگوار اخلاق وامام جماعت عالیقدرمسجد میرزا موسی ،حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی ،موجب تاثر و دریغ بسیار برای همه ما است.
آن بزرگوارکه برخاسته ازبیت علم و فقاهت و اخلاق بود،سالیان طولانی از محضر استادان بزرگ خود خوشه چینی کرده بود ودر این میان بیش از همه، شیفته و دلداده ی پیر و مرادش حضرت امام خمینی ره بود.
ایشان از همراهان و یاران نهضت امام و انقلاب اسلامی و از ارادتمندان و حامیان رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی در مقاطع پرحادثه و فتنه گون،به ویژه در سالهای اخیر بود.
اقامه نماز جماعت و تدریس دروس عالی حوزه ،به خصوص محفل اخلاق و موعظه ایشان،در مسجد و منزل،جانهای تشنه و روح های بی قرار را سیراب می کرد وآرامش می بخشید.آن فقید سعید بی تردید یکی از استوانه های کم نظیر علمی و معنوی تهران و ستاره ای درخشان در محراب و مسجد و هدایت ناس ،در طی چند دهه اخیر بود.
منش اخلاقی و سلوکی اش موجب می شد تا کمتر شناخته شود ،لکن در چشم و دل حوزویان و دانشگاهیان مومن و متدین و مامومین و ارادتمندانش دربازار تهران ؛ بزرگ می نمود وجایگاه ویژه ای داشت.
فقدان آن فقیه اخلاقی و پارسا برای حوزه علمیه و روحانیت ام القرای جهان اسلام ضایعه ای دردناک و جانگداز است.

اینجانب با دلی آکنده از غمِ غروب آن ستاره ی درخشان مسجد و محراب،به نمایندگی از ائمه معزز جماعات مساجد ،مصیبت ارتحال این استاد بزرگ اخلاق و معنویت،را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و رو حانیان و اساتید وطلاب حوزه ها ی علمیه وعموم مردم مومن و انقلابی تهران ،به ویژه به ارادتمندان و دوستداران و بالاخص به بیت شریف و داغدار وفرزندان بزرگوار ایشان تسلیت و تعزیت می گویم.
انشالله روح بلند و پاک آن عالم عامل،قرین رحمت و لطف حضرت حق و همنشین با اولیاء الهی بوده و بازماندگان و وابستگان آن فقیه فقید و مردم عزیزمان از جبران کریمانه خداوند علیم وقدیر بهره مند خواهند شد.
رحمة الله علیه رحمة واسعة و اسکنه الله فسیح جنانه.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

 

                                                                                      محمدجواد حاج علی اکبری. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد.

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۵:۳۰
https://news.masjed.ir/u/pgg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید