شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۲
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۵۶۳
گزارشگر : ایده ایده
مجتبی ذوالنوری:

نظام اسلامی باید برای امام‌محوری در مساجد هزینه کند

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس دهم بر امام‌محوری بودن مساجد تاکید کرد و گفت: نظام اسلامی باید در این زمینه هزینه کند.

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، در توضیح نقش مساجد در ارتقاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی جامعه، گفت: حضرت امیر(ع) به مالک اشتر فرمودند که همه کارها را باید تبعه از نماز قرار داد، از سوی دیگر تاکید شده که نماز در جمع و جماعت خوانده شود، برترین جای برپای نماز نیز مسجد شناخته شده است.

نماینده مردم قم در مسجد شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس سایر اصول و قواعد نیز همه مقدرات امت اسلامی باید در مسجد تنظیم شود اما این شأن و جایگاه هنوز ایجاد نشده است، بنابراین مساجد باید آباد و از سوی دیگر جاذبه های لازم ایجاد شود تا مردم و نسل جوان رغبت حضور در این پایگاه را پیدا کنند.

وی افزود: از حیث محتوا هم مساجد باید امام محور بوده و بهترین مطالب و ضروری ترین مسائل را برای نمازگزاران آماده کنند تا برای مردم همیشه ره توشه آماده داشته باشد. با این وجود از نظر شکل و ظاهر مساجد کمبودهایی داشته و در زمینه آبادانی، نظافت، به روز بودن مساجد و باز بودن در مسجد نیاز به اقداماتی هستیم.

ذوالنوری یادآور شد: متاسفانه در شرایط کنونی مساجد تنها در ساعات نماز و در زمان اذان باز است حال آنکه این با مسجد محوری سازگاری ندارد، شاید کسی بخواهد در مسجد قرآن بخواند یا مسافری در ساعات غیر اذان نماز بخواند، بنابراین نظام اسلامی باید در این زمینه هزینه کند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قرآن در این زمینه تاکید دارد اولین نشانه حکومت صالحان اقامه نماز است، رهبری به اولین اجلاس نماز نیز در این زمینه پیام دادند و تاکید کردند بر اساس این آیات که اقامه غیر از خواندن نماز بوده و بر جماعت نماز تاکید کرده اند. با این وجود دولت و سایر متولیان باید این مسائل را در دستور کار قرار دهند.


انتهای پیام/

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۲
https://news.masjed.ir/u/kbu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید