شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۵۴۹
گزارشگر : ایده ایده
زهرا نژادبهرام:

ساعات استفاده از مساجد را بیشتر کنیم!

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: چقدر خوب است که مساجد ساعات بیشتری را باز باشند و چقدر خوب است که مساجد بتوانند به طور شبانه روز باز باشند.

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۶

 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، زهرا نژادبهرام به پایگاه تخصصی مسجد گفت: زنان نیمی از جمعیتی را تشکیل می‌دهند که در مساجد شرکت می‌کنند و از این رو باید زنان در حلقه های مدیریتی مساجد حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ضروری است زنان در مدیریت مساجد نقش داشته باشند، گفت: زنان چگونه می‌توانند در مکانهای حضور داشته باشند که خود در مدیریت آن نقشی ندارند.

 

نژادبهرام افزود: چه بسا مدیریت زنان در مساجد می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوبی باشد و نگاه اقتصادی که امروز به مساجد وجود دارد را به نگاه فرهنگی شود تبدیل کند.

 

 عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نگاه فرهنگی به مساجد می‌تواند ضمن اینکه تامین کننده بخشی از هزینه های مساجد است، مسجد را به سمت کارکرد اصلی خود سوق دهد و فرصت‌های جدیدی را برای مساجد ایجاد کند.

 

 نژادبهرام تاکید کرد: مساجد می‌توانند خانه امنی برای زنانی باشند  که به هر دلیل دچار مشکل شدند و نیازمند جایی برای کسب آرامش هستند.

 

وی حضور زنان در مساجد را موجب اطمینان خاطر آنان دانست و گفت: وقتی زنان در مدیریت مساجد حضور دارند و همچنین در مسجد حضور می یابند به نوعی اطمینان خاطر و اعتماد دست یابند.

 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگاه زنان به مسجد می تواند نگاهی از جنس همراهی٬ همدلی و گشودن درهای مساجد باشد.

 

نژادبهرام تاکید کرد: چقدر خوب است که مساجد ساعات بیشتری را باز باشند وچقدر خوب است که مساجد بتوانند به طور شبانه روز باز باشند.

 

 وی گفت: ما احتیاج داریم هرچه بیشتر درهای مساجد را به روی شهروندان باز کنیم تا آنان بتوانند برای استراحت و یا حتی گفتگو کردن در این مکان حضور یابند.

 

 وی افزود: یکی از راهکارهای اصلی جذب دختران و زنان به مساجد این است که ساعات استفاده از مساجد را بیشتر کنیم.

 

 نژادبهرام با بیان اینکه به خاطر دارم که در دوران نوجوانی در مسجد حضور یافته و از کتابخانه مسجد استفاده می‌کردم، گفت: کتابخانه مسجد ظرفیت خوبی از نظر تخصصی و غیرتخصصی برای مخاطب ایجاد می‌کرد.

 

وی، ایجاد سیستمهای آموزشی در مسجد، اتصال به اینترنت پرسرعت، قرار دادن کتب مهم در کتابخانه مسجد و ایجاد کارگاههای آموزشی را موجب جذب زنان و دختران جوان به مسجد دانست.

 

وی گفت: آنچه موجب می شد که مردم در دوران انقلاب به سمت مسجد حرکت کنند، این بود که احساس می‌کردند در مسجد به غنا می رسند و بسیاری از خواسته‌های آنان تأمین می‌شود، ارتباطات آنان معنای گرفته و به ارتقای روحی و بالندگی می‌رسند.


انتهای پیام/

 

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۶
https://news.masjed.ir/u/hr2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید