جمعه / ۲۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۳
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۵۲۳
گزارشگر : ایده ایده
مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع):

نقش مسجد در ترویج و اجرای ازدواج آسان انکار ناپذیر است

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) نقش مسجد را در ترویج و اجرای ازدواج آسان بسیار مهم دانست و گفت: مساجد در ابعاد مختلف ازدواج جوانان می‌توانند نقش آفرین باشند.

(جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷) ۱۸:۵۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی تختی پور مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری، در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد حضور گسترده خانواده‌ها را در مساجد بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: خانواده کوچکترین و در عین حال مهم‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی به شمار می‌رود از این رو با توجه به جایگاه اجتماعی و عبادی مسجد حضور خانواده در این مکام مقدس بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: متولیان مسجد نقش اساسی برای حضور گسترده خانواده‌ها در مساجد دارند، آنان می‌توانند فضای مسجد را به گونه‌ای فراهم آورند که برای تمام اعضای خانواده برنامه داشته باشند زیرا مسجد محلی برای آرامش و پایگاهی برای حضور و جذب بیشتر خانواده‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین تختی پور ادامه داد: برای مثال امروز مساجد می‌توانند بر اساس سیره نبوی که در جوار مسجد مکانی برای تفریح کودکان با عنوان روضه سبیان در نظر می‌گرفتند برای حضور کودکان با برنامه ریزی خوب و دقیق محلی برای مهد کودک و یا مهد بهشت در نظر بگیرند تا کودکان در آن محل به بازی و تفریح بپردازند.

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری نقش مسجد را در ترویج و اجرای ازدواج آسان بسیار مهم دانست و گفت: مساجد در راستای ازدواج جوانان می‌توانند در مباحث مختلف مانند سنت حسنه وساطت در ازدواج و برگزاری دوره‌های مشاوره قبل و بعد از محرمیت نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه مساجد می‌توانند در تامین جهیزیه نوعروسان نقش آفرین باشند، تصریح کرد: متولیان مسجد با شناختی که از نمازگزاران و خیرین دارند می‌توانند در رفع نیاز نیازمندان و تامین جهیزیه نوعروسان دم بخت اقدام کرده و ازدواج جوانان را تسهیل ببخشند.

حجت الاسلام والمسلمین تختی پور با تاکید بر اینکه مسجد نقش اساسی در ترویج ازداواج آسان دارد، عنوان کرد: ما هر چقدر روح معنویت و جایگاه ازدواج را به عنوان محبوب‌ترین بنایی که خدا در زمین قرار داده بین نمازگزاران بیان کنیم و هدف اصلی ازدواج را برای جوانان تبیین کنیم به همان مقدار می‌توانیم در ترویج ازدواج آسان موفق باشیم.

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری با تاکید بر اینکه ایجاد مرکز مشاوره‌های ازدواج در مساجد امری لازم و ضروری به شمار می‌رود، اظهار کرد: مشاوره پیش از ازدواج در مساجد امری ضروری است و چه بهتر این قبیل مشاوره‌ها پس از ازدواج نیز در راستای حل و بررسی مشکلات زوجین در مساجد دایر باشند تا کمتر شاهد افزایش طلاق در جامعه باشیم.

وی درباره راهکارهای جذب خانواده‌ها به مسجد، گفت: شرایط مساجد باید به گونه‌ای باشد که بتوانند همه خانواده‌های ایرانی را در خود جای دهند بنابراین متولیان مساجد باید به این باور برسند که مسجد محل آرامش خانواده‌ها است بر همین اساس مساجد باید از نظر عمرانی مناسب سازی شده و برنامه‌های عبادی و مذهبی به بهترین و منظم‌ترین شکل در این اماکن مقدس برگزار شود تا ما شاهد خالی شدن مساجد نباشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین تختی پور با بیان اینکه بخش عمده نمازگزاران مسجد را زنان تشکیل می‌دهند از این رو تشکیل حلقه‌های همفکری بانوان در مساجد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: این حلقه‌ها باید سازماندهی شده و مشخص و در راستای کمک به فعالیت‌های مسجد تشکیل شود تا نتیجه معکوس ندهد و نتایج آن در محل و شهر مشخص شود.

(جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷) ۱۸:۵۳
https://news.masjed.ir/u/h5z
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید