سه شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۰۷:۵۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۲۶۲
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

ائمه جماعت برای حمایت کالای ایرانی فرهنگسازی کنند

علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مساجد برای رفع مشکلات کشور گفت: امامان جماعت مساجد می توانند برای حمایت از کالای ایرانی فرهنگسازی کنند.

(سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷) ۰۷:۵۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد، اظهار کرد: مساجد از دوران صدر اسلام به عنوان ملجا و پناه مردم در همه امور مطرح بوده اند و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی کرده اند و  پیامبر گرامی اسلام (ص) مسجد را به محلی برای شور و مشورت با اصحاب و انصار قرار داده بودند. به عبارت دیگر مسجد از زمان پیامبر (ص) همچون یک پارلمان برای امت اسلامی بوده است.

وی افزود: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های مساجدی که در اقصی نقاط ایران اسلامی وجود دارند، مردم را با اتحاد و انسجام و برادری برای حل معضلات کشور به ویژه معضلات اقتصادی و اجتماعی بسیج کنیم. اگر مردم ما پشت هر موضوعی قرار بگیرند حتما مشکلات به سهولت قابل حل است.

بختیار ابراز امیدواری کرد: الگوی مسجد در دوران پیامبر اسلام (ص) در مساجد ما هم پیاده سازی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت از کالاها و محصولات ایرانی، گفت: از آنجایی که امسال به فرمایش مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده است، یکی از جنبه های حمایت از کالای ایرانی آن است که تلاش کنیم تولیدات کشور خود را خریداری نماییم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توان ساخت بالای 90 درصد محصولات و کالاها را در داخل کشور داریم، افزود: یکی از دلایل اینکه تولید این کالاها در داخل رونق پیدا نمی کند، نداشتن بازار فروش است.

وی تصریح کرد: خیلی از کالاهایی که در ایران تولید می شود از کیفیت و استاندارد بالا برخوردار است اما به دلیل اینکه تناژ این محصولات پایین است، تولید این کالاها صرفه اقتصادی ندارد و برای اقتصادی شدن تولید این محصولات می بایست تناژ تولید افزایش یابد و این در گروی حمایت هم وطنان ما از خرید کالای ایرانی است. 

بختیار، نقش امامان جماعت مساجد در فرهنگسازی برای استفاده جامعه از کالای ایرانی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: امامان جماعت مساجد می توانند با فرهنگسازی در زمینه حمایت از کالای ایرانی، جامعه را به سمت خرید و مصرف این  کالاها ترغیب کنند. این امر سبب رونق و شکوفایی اقتصاد ملی خواهد شد. 

انتهای پیام/

(سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷) ۰۷:۵۱
https://news.masjed.ir/u/kgo
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید