یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۲۵۴
گزارشگر : ایده ایده
نایب رئیس فدراسیون بسکتبال:

دعا روی موفقیت های ورزشی اثر مثبتی دارد

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: کسانی که قبل از مسابقه به آیات قرآن گوش دادند؛ با انرژی مثبت بیشتری وارد رقابت با حریفان شده اند.

(یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، فریده شجاعی همسر مرحوم پورحیدری در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد با بیان خاطره ای از حضور در مسجد گفت: هر مسلمانی تجربه ای از رفتن به مسجد دارد و خانه ما در قیطریه روبه روی مسجد است و هرروز که اذان صبح از بلندگو مسجد پخش می شود حالت معنوی خوبی به من دست می دهد.

وی گفت:به دلیل گرفتاری کاری که دارم کمتر فرصت حضور در مسجد را پیدا می کنم، من در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ام و خاطرات خوبی از مسجد به خصوص دورهمی های آن که به تلاوت قرآن و مباحث دینی و اخلاقی ختم می شد دارم.

وی با اشاره به میزان تاثیر توسل به بقاع متبرک و ائمه اطهار در موفقیت ورزشکاران قبل از مسابقات گفت: من خودم در خصوص اثر دعا روی موفقیت های ورزشی تحصیل و مطالعه زیادی کرده ام و نتیجه ها واقعا مثبت بوده است و کسانی که قبل از مسابقه به آیات قرآن گوش دادند؛ با انرژی مثبت بیشتری وارد رقابت با حریفان شده اند.

وی افزود: از وقتی که خاطرم است هر زمان که بازی می کردیم نذری را مد نظر قرار داده و آن زمان به مرقد حضرت شاه عبدالعظیم و الان هم به امامزاده صالح می روم و حالت ملکوتی و عرفانی مناسبی در این مکان های مقدس به من دست می دهد که مرا سرشار از انگیزه و انرژی برای تحقق اهدافم می کند.

وی گفت: یکسری از ورزشکاران اعتقادات زیادی به نماز جماعت دارند و اماکن متبرکه در موفقیت ها تاثیر زیادی دارند و در خوابگاه های ورزشی وجود نمازخانه خیلی نیاز است.

شجاعی تاکید کرد: ورزشکاران زیادی هستند که دوست دارند نماز را به جماعت بخوانند و اگر مسجد در کنار محل اقامت ورزشکاران باشد آنها بیشتر به سمت آن کشیده می شوند.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: نمازخانه ها در تمامی اماکن عمومی همواره وجود داشته اند و ما در این زمینه کمبودی نداریم. مگر اینکه نیاز به مکانی تحت عنوان مسجد باشد که باید شرایط ایجاد آن فراهم شود تا افراد بیشتری به عبادت مقبول شان دست یابند.

وی با بیان اینکه باید از مسجد بهره برداری درستی انجام شود، گفت: در مساجد افرادی هستند که سخنرانی می کنند و این صحبت ها روی افراد به خصوص نسل نوجوان و جوان تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه ما در اردوهای ورزشی برنامه ای به نام اخلاق داریم گفت: اگر برنامه های مسجد در جهت بهبود عملکرد ورزشکاران،  آشنایی آنها با مسائل دینی جهت افزایش انگیزه شان برای رسیدن به موفقیت باشد ایده آل است.

وی با اشاره به دهه تکریم و غبارروبی مساجد در اردیبهشت ماه گذشته عنوان کرد: به نظرم همه باید با مسئله مهم تکریم و کرامت مسجد آشنا شوند، بزرگداشت اماکن مذهبی اهمیت زیادی دارد و این موضوع در ورزش باعث می شود که بسیاری به این مسئله ایمان آورند که با ارج نهادن به مساجد در کنار ورزش می توان ارزش های والایی را کسب کرد.

انتهای پیام/
(یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۵
https://news.masjed.ir/u/lvy
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید