شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۲۵۱
گزارشگر : ایده ایده
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری:

تببین اقدامات مساجد سبب جذب خیرین می‌شود

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) با اشاره به نقش مساجد در کمک به نیازمندان، گفت: تبیین اقدامات مساجد در زمینه کمک به نیازمندان سبب می شود خیرین برای این کار به مسجد کمک کنند.

(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام ناطقی مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد، با اشاره به روش های جذب جوانان به مسجد، گفت: هیات امنای مسجد باید از جوانان تشکیل شود و اجازه دخالت در امور مسجد داشته باشند، جوان می تواند جوان را به مسجد جذب کند.

وی افزود: امام جماعت باید در مسجد حرف اول را بزند و نیز رئیس هیات امنای مساجد باشد، امام جماعت باید جوان باشد تا بتواند جوانان را به مسجد دعوت کند.

 

حجت الاسلام ناطقی با اشاره به نقش مساجد در زمینه کمک به ازدواج جوانان، گفت: مشاوره های پیش از ازدواج اگر در دفاتر مساجد تشکیل شود ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری با بیان اینکه روحانی مسجد اگر بدون تعصب سخن بگوید مسجد پایگاه تمام قومیت ها می شود، عنوان کرد: امام جماعت باید بر محوریت قرآن سخن بگوید به سلایق شخصی توجه نکند که اگر چنین شود مسجد میان قومیت ها وحدت ایجاد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به روش های ارتباط خیرین با نیازمندان، گفت: برخی از خیرین شاید به ساخت مساجد توجه نداشته باشند، با اثبات و بیان خاصیت های مساجد به مردم و خیرین می توان آنان را جذب کرد.

وی گفت: مسئولان مساجد باید اقدامات انجام شده از سوی خود را به خیرین اطلاع بدهد و تبیین اقدامات مساجد راه کار ارتباط خیرین با مسجد و در نهایت کمک به نیازمندان خواهد بود.

(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۰
https://news.masjed.ir/u/uy7
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید