یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۲۳:۳۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۲۰۰
گزارشگر : ایده ایده
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

ما در قبال مساجد مسئولیم

محمد حسن اختری ما در قبال مسجد به عنوان یک پایگاه عبادت و مرکز ارتباط با خداوند متعال مسئولیم و همانطور که برای نماز لباس خود را تمیز نگه می‌داریم محل نمازگزار را هم باید تمیز بداریم.

(یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷) ۲۳:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد گفت: حفظ مادی و معنوی مسجد و تکریم و غبارربی آن به عنوان یک حرکت عمومی و به عنوان یک وظیفه برای بسیاری از خادمان مسجد، مومنین و علاقمندان به نماز و نماز جماعت اقدامی مناسب است که تلاش مساجد را غباروبی و تمیز نگاه دارند.

وی ادامه داد: برای مثال دهه تکریم و غباروبی مساجد به این منظور است که با تمیز کردن؛ مسجد را آماده ماه رمضان می‌کنند زیرا این ماه یکی از ماه‌هایی است که مردم حضور بیشتری در مساجد خواهند داشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تاکید کرد: وظیفه همه ما است که مسجد را همیشه تمیز نگه داریم، ما در قبال مسجد به عنوان یک پایگاه عبادت و مرکز ارتباط با خداوند متعال مسئولیم و همانطور که برای نماز لباس خود را تمیز نگه می‌داریم محل نمازگزار را هم باید تمیز بداریم.

حجت‌الاسلام اختری یادآور شد: همانطور که ما سعی می‌کنیم محل وضو و نماز خود را همیشه تمیز نگه داریم در خصوص مسجد هم باید این امر را رعایت کنیم.

وی افزود: مسجد همیشه باید خوش‌بو و پاک باشد و این اقدامی است که همیشه داشته باشیم، اما در دهه پایانی شعبان این خدمت را همه خادمان، ائمه جماعات و هیات امناء مسجد نسبت به تمیزی مسجد دارند، ما نباید فراموش کرد همانطوری که خانه خود را همیشه تمیز می‌کنیم باید مسجد را هم تمیز نگاه داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: برپایی چنین سنتی با عنوان دهه تکریم و غباروبی مساجد می‌تواند نمود یک نظافت دینی و اسلامی را که افتخار مومنین و اسلام است به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام اختری ابراز داشت: در دین اسلام در خصوص نظافت آمده است« نظافت نسبت به ایمان مثل سر نسبت به بدن است»، به این معنا که همانطور که سر وجود بدن را معنا می‌دهد نظافت هم ایمان را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: یکی از ممیزها و شاخص‌های خوب نشان دادن ایمان تمیزی است پس همیشه مومنین باید نظیف و تمیز باشند و از آلودگی‌های باطنی و ظاهری خود را تمیز کنند و مسجد که محلی برای عبادت است را هم تمیز نگاه َدارند.


(یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷) ۲۳:۳۴
https://news.masjed.ir/u/hd4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید