چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۱۷۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
سازمان فرهنگ و ارتباطاطات اسلامی اعلام کرد:

برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی در لبنان

هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی (ایران و لبنان)، به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی، 6 تا 8 تیرماه در لبنان برگزار می‌شود.

(چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۹

به گزارش به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی، 6 تا 8 تیرماه سال جاری با موضوع «ادیان و محیط زیست» به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در آنطلیاس لبنان برگزار می‌شود.

این دور از گفت‌وگوی دینی بعد از ظهر چهارشنبه 6 تیرماه با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جاثلیق آرام اول، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی، افتتاح خواهد شد.

نخستین نشست علمی این دور از گفت‌وگوها با موضوع «محیط زیست و ارزش‌های مشترک اخلاقی در ادیان الهی» صبح پنجشنبه 7 تیرماه با سخنرانی آرتیوت ضهرابیان، و شهین اعوانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه علمی حکمت و فلسفه ایران به نمایندگی از اندیشمندان ایرانی برگزار می‌شود.

«تعامل رهبران ادیان با محیط زیست: دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع)» عنوان دومین نشست علمی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی است که در آن  در این دور از گفت‌وگوی دینی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو شورای خبرگان رهبری و اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران حضور و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

سومین نشست علمی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی هم با موضوع «تأثیر محیط زیست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از دیدگاه اسلام و مسیحیت» و با ارایه مقالات علمی توسط برج حاجیان، مدیرکل وزارت محیط زیست لبنان، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مرتضی صانعی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

سلسله نشست‌های علمی این دور از گفت‌وگوهای دینی ایران و لبنان با برپایی نشست موضوع «انسان و طبیعت در آموزه‌های ادیان اسلام و مسیحیت» به پایان می‌رسد. در نشست چهارم سید حسن اسلامی، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، کارن خانلری، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و مقام روحانی هرانت طهانیان، مسئول اتحاد کلیسایی در مقر کاتولیکوسی سیلیسی لبنان، مقالات خود را ارایه می‌دهند.

این خبر می‌افزاید: آیین اختتامیه هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی روز جمعه (8 تیرماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان و جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی همراه با جلسه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکنون اقدام به برگزاری هفت نشست دینی با کلیسای حواریون ارمنی حوزه سیلیسی کرده که هفتمین دور این گفت‌وگوها طی روزهای 23 و 24 آذرماه سال 1395با عنوان «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افرا‌ط‌گرایی» در تهران برگزار شد.

(چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۴۹
https://news.masjed.ir/u/pdc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید