دوشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۱۵۲
گزارشگر : ایده ایده
کاپیتان سابق پرسپولیس:

چرا نمازخانه‌های ورزشگاهها خالی است؟

محمد پنجعلی گفت: وقتی نمازخانه‌ای قرار است ساخته شود و خالی باشد بهتر است که هزینه بیخود انجام نشود و اصلا ساخته نشود.

(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، محمد پنجعلی کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در مورد نقش مساجد روی پیشرفت یک ورزشکار گفت: ورزشکاران و مخصوصاً فوتبالیست‌های ما هم مانند سایر عموم مردم اعتقادات زیادی به ائمه اطهار دارند و این اعتقادات را در ایام مذهبی مانند ماه رمضان و ماه محرم در مساجد نشان می‌دهند. زمانی که اعتقاد آدم قلبی باشد به هر آن چیزی که دوست دارد می‌رسد. ورزشکاران ما هم در هر میدانی که شرکت کردند با ایمان قلبی که داشتند موفق شدند عناوین خوبی کسب کنند.

وی در مورد اینکه در سال‌های گذشته چرا حضور ورزشکاران در مساجد کمتر شد بیان کرد: در سال‌های دور که ما فوتبال بازی می‌کردیم حضور فعالی در مساجد داشتیم اما امروزه شاهد هستیم که ورزشکاران خیلی کم در فضای عرفانی و مساجد دیده می‌شوند. واقعا باید یک کار فرهنگی و ریشه‌ای در این زمینه صورت گیرد که چرا مساجد ما خالی شد و علت این مساله چیست؟ نه تنها ورزشکاران را در مساجد نمی‌بینیم بلکه جوانان و نوجوانان هم به ندرت در مساجد دیده می‌شوند. با این حجم تبلیغاتی که می‌شود واقعا این مساله جای سوال دارد که چرا شاهد حضور کم جوانان و ورزشکاران در مساجد هستیم.

پنجعلی در رابطه با نمازخانه‌هایی که کنار استادیوم‌های ورزشی ساخته می شود افزود: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و نیاز است که کنار اماکن ورزشی جایی هم برای ادای فریضه الهی وجود داشته باشد. اما وقتی نمازخانه‌ای قرار است ساخته شود و خالی باشد بهتر است که هزینه بیخود انجام نشود و اصلا ساخته نشود. مسئولین ابتدا باید بررسی کنند که چرا جوانان ما کمتر در مساجد شرکت می‌کنند و راههایی را پیش بینی کنند تا این جوانان در مساجد حضور پیدا کنند و بعد از آن به فکر ساختن مساجد کنار ورزشگاهها باشند.

وی افزود: اعتقاد و ایمان هر کس به خودش مربوط است و ما بارها شاهد بودیم که در سرما و گرما مردم در جاده نماز خودشان را سر وقت می‌خوانند. قطعا فردی که اهل نماز خواندن باشد در استادیوم های ورزشی به هر نحوی یک جایی برای نماز خواندن خودش پیدا می‌کند و چه بهتر که این مکان در یک جای باکیفیت باشد تا افراد دیگر هم به سمت آن بیایند.

انتهای پیام/
(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۳
https://news.masjed.ir/u/kag
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید