یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۱۴۹
گزارشگر : محمد قدس
به دنبال شهادت مدافع حرم

جزئیات تشییع پیکر سردار شهید «شاهرخ دایی‌پور»

در پی شهادت سردار «شاهرخ دایی‌پور» از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در حین عملیات مستشاری در شهر بوکمال سوریه، مراسم وداع و تشییع پیکرمطهر این سردار غیور در تهران برگزار خواهد شد.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۶:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در پی شهادت سردار سرتیپ دوم پاسدار «شاهرخ دایی‌پور» از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حین عملیات مستشاری در شهر بوکمال سوریه، مراسم وداع و تشییع پیکرمطهراین سردار غیور مدافع حرم صبح فردا (دوشنبه ۴ تیر) در تهران برگزار خواهد شد.

مراسم وداع  با پیکراین سردار سرافراز سپاه اسلام از ساعت ۸ صبح فردا در محل مسجد جامع دانشگاه امام حسین(ع) در تهران برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع پیکر این شهید روز دوشنبه ۴ تیر ماه، از ساعت ۹ صبح در تهران، بلوار ارتش، شهرک شهید محلاتی، میدان امام علی(ع)، مسجد امیر المومنین(ع) به طرف گلزار شهدای امام زاده علی اکبر چیذر برگزار خواهد شد.

 این مراسم با حضور فرماندهان، مسئولین و آحاد مردم  از مقابل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) واقع در شهرک شهید محلاتی  برگزار می‌شود.

ضمناً مراسم ترحیم این شهید روز سه شنبه پنجم تیر ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.

 

سردار دایی پور در سال ۱۳۴۰ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. در مبارزات حق‌طلبانه مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی فعالانه مشارکت جست و با شروع تجاوز دشمن بعثی به میهن عزیزمان به صورت بسیج نیروی مردمی در دفاع مقدس حضور پیدا کرد. شهید دایی پور در طی ۸۵ ماه حضور در جبهه‌ها به افتخار جانبازی نائل آمد و در مسئولیت‌های مختلف از جمله فرماندهی یگان‌های توپخانه، ادوات و ضد زره لشکر نبی اکرم(ص) و قرارگاه نجف خدمت  کرد و نیروهای زیادی را در این رسته‌ها تربیت کرد.

شجاعت و دلاوری‌های او در عملیات‌های مختلف جنگ زبان زد همرزمان و مسئولین دفاع مقدس شد بطوریکه بارها مورد تقدیر و تشویق فرماندهان سپاه قرار گرفت. بعد از پایان جنگ با استفاده از تجربیات خود در دفاع مقدس به آموزش دانشجویان دانشکده دافوس سپاه پرداخت و در تربیت شاگردان بسیاری در مدیریت‌ها و مسئولیت‌های مختلف مشارکت بسیار موثری ایفا کرد. همچنین در طی این دوره موفقیت‌های زیادی در کسب قهرمانی رشته‌های کشتی و غواصی در سطح نیروهای مسلح کشور داشت و شاگردان بسیاری نیز تربیت کرد.

این شهید  جسارت به حرم حضرت زینب(س) توسط عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل را بر نتافت و داوطلبانه به دفاع از حرم مطهر اهل بیت(ع) شتافت و مدت‌های مدیدی با مسئولیت‌های مختلف مستشاری در جبهه مقاومت خدمت نمود و روز جمعه یکم تیر ماه ۱۳۹۷ در سوریه به آرزوی دیرینه ی خود نائل آمد و به یاران و دوستان شهیدش پیوست.

 

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۶:۳۷
https://news.masjed.ir/u/jw6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید