سه شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۲۱۱۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان/

مسجد تنگکرا مالزی، بنایی با قدمت 200 ساله + تصاویر

مسجد تنگکرا مالزی از جمله مساجد قدیمی این کشور به حساب می آید که با 200 سال قدمت در زمره بناهای تاریخی این کشور قرار دارد.

(سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۰

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل – مسجد تنگکرا شهر ملکا در مالزی یکی از قدیمی ترین مساجد این شهر و مالزی به حساب می آید. این مسجد در سال 1728 ساخته شده و پیش از ساخته شدن مسجد العظیم مالزی در سال 1990 میلادی، به عنوان مسجد دولتی مالزی در شهر ملکا مورد استفاده قرار می گرفت.

بنای اصلی مسجد تنگکرا از چوب ساخته شده و در طول حدود دو قرن عمر مسجد، بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

به هنگام ورود به مسجد عناصر و اصول فرهنگی جاوه ای به روشنی به چشم می خورد. حتی این عناصر را می توان در معماری بنا نیز پیدا کرد.

به همین دلیل سقف مسجد کمتر به معماری اسلامی شبیه بوده و از ساختار هرمی سه قسمتی بهره می برد که البته یکی از بهترین انواع معماری برای بناهای بزرگ ساخته شده در منطقه گرم و حاره ای آُسیای جنوب شرق آسیا به حساب می آید.

در خصوص نمای بیرونی مسجد تنگکرا باید گفت که بنای این مسجد شباهت بسیار زیادی به معابد بودایی چین و تایلند دارد و شاید بدون توجه به تابلوی مسجد، به سختی بتوان تشخیص داد که این بنا یک مسجد و بنای اسلامی است.

در مورد طراحی داخلی مسجد نیز باید گفت که عناصر فرهنگی سه کشور اندونزی، چین و مالزی به خوبی در بافت تشکیل دهنده طرح داخل این بنا متبلور شده و فرهنگ این کشورها را نمایندگی می کند.

 

 
مسجد تنگکرا مالزی
مسجد تنگکرا مالزی
مسجد تنگکرا مالزی
مسجد تنگکرا مالزی
مسجد تنگکرا مالزی
مسجد تنگکرا مالزی
مسجد تنگکرا مالزی

(سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۰
https://news.masjed.ir/u/mqg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید