چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۰۴۹
گزارشگر : ایده ایده
در آستانه عید سعید فطر

برنامه های شهرداری تهران در روز عید فطر اعلام شد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تمهیدات شهرداری برای برگزاری هرچه باشکوه تر نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.

(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در تشریح برنامه های شهرداری تهران به مناسبت برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر، گفت: ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر متشکل از 9کمیته اجرایی می باشد که مسؤولیت کمیته پشتیبانی با حوزه معاونت خدمات شهری و کمیته فرهنگی و تبلیغات با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران می باشد.

یزدانی در ادامه اهم اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه معاونت خدمات شهری را برشمرد و گفت:پهنه بندی ها و تقسیم شرح وظایف مناطق، سازمانها، ادارات کل در راستای اجرای برنامه ها و نگهداشت مسیرهای منتهی به مصلی و محدوده پیرامون آن انجام شده است.

استقرار135نفر نیروی آتش نشان، 60 دستگاه خودروی عملیاتی در محل های تعیین شده

استقرار 205نفر نیروی انضباط شهری و 74دستگاه موتور در محل های تعیین شده

وی در ادامه با بیان این که هماهنگی های لازم در خصوص جانمایی محل استقرار نیروهای آتش نشان، اورژانس شرکت شهرسالم و اکیپ های شهربان صورت گرفته است، گفت: 60دستگاه خودروی عملیاتی و 135نفر نیروی سازمان آتش نشانی در محل های تعیین شده مستقر خواهند شد. نیروهای انضباط شهری نیز در 7 پهنه در محدوده پیرامونی مصلی به استعداد 205 نیروی انسانی و 74 دستگاه موتور مستقر می شوند.

نظافت، پاکیزه سازی و جمع آوری پسماند و نگهداشت محدوده مصلی و محوطه پیرامونی با 473 نفر نیرو و تجهیزات لازم

یزدانی با توضیح این که با برنامه ریزی های انجام شده نظافت، پاکیزه سازی و جمع آوری پسماند و نگهداشت در محدوده مصلی و محوطه پیرامون آن توسط سازمان مدیریت پسماند و با همکاری مناطق 3،7 و 6  با 473 نفر نیروی خدمات شهری مجهز به کلیه تجهیزات و امکانات شامل: 9دستگاه فان، 8 دستگاه جاروی بزرگراهی، 9دستگاه تانکرآب و 9دستگاه خاور صورت می گیرد، عنوان کرد: همچنین پهنه بندی محوطه پیرامون مصلی جهت جمع آوری پسماند خشک توسط مناطق 22گانه با بکارگیری نیروها و تجهیزات لازم انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: رسیدگی ویژه به امور نگهداشت شهر بویژه در محورهای منتهی به مصلی  شامل شستشو، نظافت و پاکیزه سازی کلیه المان ها، احجام، جداول، نرده های ترافیکی، گاردریل، پل ها، لایروبی انهار، شستشو، تخلیه و رفع عیوب مخازن،هماهنگی جهت گل آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر و گلکاری، ترمیم فضای سبز و کاشت گلهای فصلی و ساماندهی فضای سبز داخل محوطه مصلی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا می باشد.

یزدانی تصریح کرد: اکران طرح های فرهنگی متناسب با عید سعید فطر با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری و تهیه و نصب بنر در سطح شهر بر روی بیلبوردها و سازه های پرتابل و اطراف مصلی با هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات بر روی 100عرشه پل و بیلبورد ،500 پرتابل در سطح شهر تهران و 100 سازه متحرک در محیط های پیرامونی مصلی تهران از جمله اقدامات سازمان زیباسازی و مناطق در روز عید سعید فطر می باشد.

خدمات رسانی رایگان 450 دستگاه تاکسی ون در 5 مسیر و داخل مصلی به منظور جابه جایی نمازگزاران

معاون شهردار تهران با بیان این که جهت تسهیل در تردد نمازگزاران عزیز و ساماندهی پارکینگ های اطراف مصلی جلسات متعددی با حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شده است و در این راستا از تمام ظرفیت های لازم بهره خواهیم گرفت،اظهار کرد: برای این منظور450 دستگاه تاکسی ون در 5 مسیر تعیین شده و داخل مصلی به شکل رایگان به جابه جایی نمازگزاران خواهند پرداخت.

اختصاص 763 دستگاه اتوبوس در 21 مبدا جهت خدمات رسانی به نمازگزاران

وی در ادامه با اشاره به این که شرکت اتوبوسرانی نیز با اختصاص 763 دستگاه اتوبوس در 21 مبدا به خدمات رسانی به نمازگزاران خواهد پرداخت، گفت: 90 دستگاه اتوبوس دوکابین در میادین، پایانه ها و محلات منتخب به منظور انتقال نمازگزاران به مصلی و برگشت آنان به مبادی اولیه(21 مبدا) مستقر خواهند شد. ضمنا 180 دستگاه اتوبوس تک کابین نیز به ارگان ها، مساجد و ستاد اقامه نماز جمعه اختصاص یافته است و 210 دستگاه اتوبوس دو کابین هم از شب قبل روزعید فطر در محل  پیش بینی شده دپو و بعد از اتمام نماز عید سعید فطر به جابجایی نمازگزاران می پردازند.در همین راستا نیز 283 دستگاه اتوبوس هم در 15 خط عبوری از معابر پیرامونی مصلی به خدمات رسانی می پردازند.

خدمات رسانی رایگان مترو در تمامی خطوط از ساعت5:30 صبح روز عید سعید فطر

یزدانی اضافه کرد: متروی تهران نیز با کاهش هدوی خط یک به4دقیقه از ساعت5:30 صبح روز عید سعید فطر تا پایان مراسم به صورت رایگان در تمامی خطوط به خدمات رسانی به نمازگزاران می پردازد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، وی با اشاره به این که به منظور هدایت مسیر نمازگزاران جهت استفاده از پارکینگ‌ها و سامانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و ... بنرهایی توسط مناطق 6، 7 و 3 نصب و هماهنگی‌های لازم به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت پارکینگ های اطراف مصلی جهت وسایل نقلیه شخصی نمازگزاران انجام شده است. در همین راستا با برگزاری جلسات متعدد با پلیس راهور تهران بزرگ تدابیر و تمهیدات ترافیکی اتخاذ و محدوده های ممنوعیت تردد و توقف در روز عید سعید فطر تعیین گردید.

انتهای پیام

(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۶
https://news.masjed.ir/u/n85
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید