چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۲
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۰۴۷
گزارشگر : ایده ایده
صبح‌های جمعه‌برگزار می‌شود

درس خارج فقه آیت‌الله ابطحی در مسجد الحسین(ع)

آیت‌الله ابطحی گفت: درس خارج فقه، جمعه‌ها از ساعت ۷ تا ۸ صبح در مسجد الحسین(ع) خیابان شوش تهران برگزار می‌شود.

(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۱۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان, آیت‌الله سیدمحمدعلی ابطحی با بیان اینکه مساجد باید پایگاه همه فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی، فرهنگی و علمی جامعه باشند، گفت: بسیاری از دروس خارج فقه و اصول حوزه‌های علمیه در گذشته در مساجد برگزار می‌شدند، سنتی که امروزه نیز در بسیاری از مساجد و از سوی مراجع معظم تقلید و استادان حوزه علمیه، اجرا می‌شود.

 

وی افزود: در همین راستا درس خارج فقه با تدریس من، جمعه ها از ساعت 7 تا 8 صبح در مسجد الحسین(ع) واقع در خیابان شوش تهران برگزار می شود.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با بیان اینکه مساجد باید پایگاه اصلی نشر آموزه های قرآن و عترت(ع) باشند، ابراز داشت: صبح های جمعه بعد از اتمام درس خارج فقه، در مسجد الحسین(ع) پیرامون مباحث اعتقادی و پاسخ به شبهات اعتقادی، کلاسی برگزار می کنم.

 

امام جماعت مسجد الحسین(ع) خیابان شوش تهران با بیان اینکه شرکت در دروس خارج مشروط به قبولی فضلا و طلاب در امتحان ورودی است، افزود: فضلا و طلاب برای شرکت درس خارج فقه و اطلاع از برنامه های دینی، فرهنگی و علمی  این مسجد می توانند با شماره  02155312555 تماس بگیرند یا به محل مسجد الحسین(ع) واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، نرسیده به خیابان شوش، مراجعه کنند.

 

یادآور می شود، آیت‌الله سیدمحمدعلی ابطحی به مدت 20 سال از درس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی تبریزی بهره‌مند شده بود؛ و همچنین از دروس آیات تنکابنی، ایروانی، ستوده، خلخالی،  و حجج اسلام والمسلمین جوادی و رئوفی، و برخی دیگر از استادان حوزه علمیه استفاده کرده است. وی همچنین در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی (واقع در قم) و بعدها در مدارس علمیه مروی، عالی شهید مطهری، و آیت الله مجتهدی، و همچنین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) (دفتر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی) تدریس کرده است.

(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷) ۰۸:۱۲
https://news.masjed.ir/u/lC3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید