دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۰۳۴
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام مومنی در مسجد ارگ:

توبه جلا دهنده قلب است

​استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توبه ترمیم گذشته و ترسیم آینده است، گفت: توبه رفع کننده ناهمواری‌هایی است که در آینده متوجه انسان می‌شود، توبه جلا دهنده قلب است.

(دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا،حجت الاسلام والمسلیمن مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارگ تهران، گفت: عمر بزرگ‌ترین سرمایه انسان است که باید قدر آن را بداند و مراقب باشد فرصت‌های خودش را به راحتی از دست ندهد.

وی افزود: در ایام پایانی ماه مبارک رمضان هستیم از این رو لازم است اعمال و رفتار خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم تا نسبت به تغییر و تحولات درونی خودمان آگاه شویم که اگر تغییری در وجودمان حاصل نشده بود در این فرصت باقی مانده به درگاه الهی استغفار کنیم.

حجت الاسلام والمسلیمن مومنی ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند: هر انسانی که خود را محاسبه کرد، برد و هر کسی که اعمال خود را مورد ارزیابی قرار نداد، باخته است؛ استغفار و توبه ترمیم گذشته و ترسیم آینده است بنابراین توبه ناهمواری‌هایی را که در آینده متوجه ما می‌شود را برطرف می‌کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی مبنی بر اینکه انسان هر روز باید صد بار استغفار کند، اظهار داشت: از رهگذر استغفار برکات معنوی و مادی شامل انسان می‌شود؛ توبه قلب انسان را نورانی می‌کند و زنگار را از قلب می‌زداید بنابراین توبه جلا دهنده قلب است.

وی با بیان اینکه شیطان برای گمراه ساختن انسان نداشته‌های او را بزرگ و داشته‌هایش را کوچک جلوه می‌دهد، گفت: شیطان از چهار جهت به انسان حمله می‌کند تا او را از موضع شکر دور کند از این رو لازم است انسان مدام اهل شکر باشد و استغفار کند.

حجت الاسلام والمسلیمن مومنی ادامه داد: یاد خدا مانع تسلط شیطان بر انسان می‌شود، شکر نعمت از خصوصیات صالحان است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) عنوان کرد: حضرت فرمودند: هراس دارم از ایمان کسی که صبح را شب و شب را صبح می‌کند و شکر چهار نعمت را به جای نمی‌آورد، نخستین نعمت شامل شناخت خداوند می‌شود؛ انسان باید شاکر خداوند باشد از اینکه خود را به او شناساند تا با یاد خدا قلبش زنده بماند.

وی افزود: حضرت فرمودند: امت آخرین پیامبر بودن نعمت بزرگ الهی است که جای بسی شکر دارد؛ کسی که به نبوت و رسالت پیامبراکرم(ص) و ولایت امیرمومنان(ع) شهادت دهد در زمره امت آخرین پیامبر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلیمن مومنی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: خداوند رزاق و پوشاننده عیوب است از این رو انسان باید شکر خدا را به جای آورد.

انتهای پیام/

(دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۳۰
https://news.masjed.ir/u/j4y
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید