یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۰۲۲
گزارشگر : ایده ایده
اکرمی در مراسم یادبود شهدای مجلس:

دشمن‌شناسی و وحدت مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهدای حادثه تروریستی مجلس تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با ایجاد تقابل، ملت ایران را از دین و انقلاب روی‌گردان کند، اما خداوند خود متصدی امور و خون شهداست، لذا در شرایط حاضر ما دو مسئولیت داریم؛ اول آگاهی‌سازی و افشاگری نسبت به دشمنان و دوم تحکیم اتحاد و انسجام درونی.

(یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۱۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهدای حادثه  تروریستی سال گذشته مجلس شورای اسلامی، امروز، ۲۰ خرداد ماه، با حضور مقامات لشکری و کشوری، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس، خانواده معظم شهد و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مدرسه عالی شهید مطهری  برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۱/۳۰ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط مجید ایمانی؛ قاری ممتاز کشور آغاز و با مدیحه‌سرایی توسط حاج محمدرضا طاهری ادامه یافت.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شواری فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان سخنران به بیان نکاتی در رابطه با حادثه تروریستی سال گذشته مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی یادآور شد: در آستانه شب هفتم شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) هستیم و در چنین زمانی این مراسم برگزار می‌شود، لذا در این رابطه گفتن چند نکته ضروری است؛ اول این‌که در قرآن بر دو واژه عبرت و تذکر تأکیدات زیادی شده تا جایی که شش بار واژه عبرت و ۲۷۰ دفعه واژه تذکر آمده است.

اکرمی افزود: قرآن کریم می‌گوید؛ عالم، عالم عبرت است و حوادثی که به وجود می‌آیند پایان‌شان با عبرت و تذکر همراه است.

وی ادامه داد: به مردم عزیزمان باید بگویم که در حادثه تروریستی سال گذشته، تعدادی از هموطنان ما بدون دلیل به شهادت رسیدند و این اتفاق در جایی رخ داد که مهم‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور است، لذا باید بررسی کنیم که آیا آن‌ها از این جنایاتی که مرتکب شده‌اند سودی برده‌اند یا خیر؟ و اینکه آیا این حادثه باعث شده تا خودمان را بهتر بشناسیم؟

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: خدا را باید شاکر باشیم که دشمنان اهل‌بیت‌(ع)، قرآن و جمهوری اسلامی ایران، احمق‌هایی هستند که با به شهادت رساندن هموطنان ما و افراد بی‌گناه، چهره خبیث خود را نشان دادند و باعث تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود: این اتفاقات باعث می‌شود تا ما تلاش کنیم در ۲۲ بهمن امسال و در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی به دشمنان و کشورهای دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی را بهتر معرفی کنیم و نشان دهیم چه بر این مملکت رفته است.

اکرمی ادامه داد: داعش یک گروه خطرناک است که نه مسجد می‌شناسند و نه کلیسا و کنیسه و می‌خواهد همه آن‌ها را ویران کند.

سخنران مراسم سالگرد شهدای ترور مجلس گفت: در جمهوری اسلامی آیات قرآنی به عینه و به راحتی لمس می‌شوند. همچنین دشمن می‌خواهد با ایجاد تقابل، ملت ایران را از دین و انقلاب روی گردان کند، اما خداوند خود متصدی امور و خون شهداست. لذا در شرایط حاضر ما دو مسئولیت داریم؛ اول آگاهی‌سازی و افشاگری نسبت به دشمنان و دوم تحکیم اتحاد و انسجام درونی. باید به آن‌ها بفهمانیم که این ملت با وجود تحمل چهل سال انواع فشارها اما همچنان پایبند به نظام‌شان هستند.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم علی لاریجانی پس از ورود به محل مراسم بلافاصله نزد خانواده‌های شهدای ترور سال گذشته مجلس رفت و با تک تک آن‌ها احساس همدردی کرد. همچینن در پایان مراسم سایر اعضای هئیت رییسه مجلس به نزد خانواده شهدای ترور رفتند.

از حاشیه‌‌های این مراسم می‌توان به انتقاد برخی از مخالفان عضویت ایران در FATF  اشاره کرد که پزشکیان؛ نایب رئیس مجلس در پاسخ به این انتقادات گفت: در این باره ما اجازه رهبری را داریم و در راستای بیانات ایشان حرکت می‌کنیم.

 

از حاضران در این مراسم می‌توان به آیت‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی؛ وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور؛ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسینعلی امیری؛ معاون امور مجلس رئیس‌‌جمهور اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

(یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۱۳
https://news.masjed.ir/u/qh8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید