شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۹۹۵
گزارشگر : ایده ایده
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛

بسیاری از فعالیت‌های دینی مدارس، در مساجد برگزار می‌شوند

رضوان حکیم زاده گفت: پیوند میان مسجد و مدرسه همواره مورد توجه آموزش و پرورش بوده است و در همین راستا فعالیت‌هایی همچون جشن شکرگزاری، قرائت قرآن، جشن عبادت و سایر برنامه‌ها به همت مربیان پرورشی با همکاری مساجد برگزار می‌شوند.

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اینکه مساجد همواره به عنوان یکی از کانون‌های اصلی تربیت محسوب می‌شوند، اظهار کرد: پیوند میان مسجد و مدرسه همواره مورد توجه آموزش و پرورش بوده است و در همین راستا فعالیت‌هایی همچون جشن شکرگزاری، قرائت قرآن، جشن عبادت و سایر برنامه‌ها به همت مربیان پرورشی با همکاری مساجد برگزار می‌شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بسیاری از مدارس، شرایط حضور ائمه‌جماعات مساجد فراهم شده است تا توسط‌ آنان در مدارس  نماز جماعت اقامه شود که این نشان‌دهنده پیوند خوبی است که میان مساجد و مدارس برقرار شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: به نظرم اگر مدارس با مساجد تبادل نظر و ارتباط  داشته باشند و برنامه‌های مساجد متناسب با روحیات دانش‌آموزان عرضه شوند، بدون شک  از برنامه‌های آن‌ها بیشتر استقبال می‌شود.

 

حکیم زاده ادامه داد: مدیران مدارس باید برای فراهم کردن شرایط پیوند مدارس با مساجد تلاش کنند، زیرا اگر کودکان را با فضای مساجد مانوس کنیم، آینده آنان نیز تضمین می‌شود و ارزش‌های دینی در شکل‌گیری شخصیت آنان اثرگذار خواهد بود.

 

وی ایجاد مراکز و برنامه‌های جذاب در مساجد برای دانش‌آموزان اعم از کتابخانه، مراکز فرهنگی و ورزشی را از عواملی دانست که می‌توانند موجب رونق حضور دانش آموزان در مساجد شود و اظهار کرد: تجلیل و تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده‌ در عرصه‌ رقابت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری در مساجد منتخب باید یکی از برنامه‌هایی باشد که در مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۳۷
https://news.masjed.ir/u/m6t
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید