شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۹۶۶
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام صداقت تشریح کرد:

نقش مهم ارکان مسجد، در حمایت از کالای ایرانی

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: نمازگزاران، ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد در ملزوم کردن مردم به استفاده از کالای ایرانی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام مجتبی صداقت با اشاره به تاثیرگذاری مساجد در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» گفت: فرهنگسازی این موضوع ابتدا باید از خود مساجد آغاز شود، به گونهای که مساجد ملزم به استفاده از کالای ایرانی شوند و در گام اول ائمهجماعات و اعضای هیئات امنای مساجد اجناس مصرفی که به صورت روزانه و در برنامههای مناسبتی مسجد استفاده میشود را از اجناس داخلی انتخاب کنند.

 

وی بر لزوم فرهنگسازی و گفتمانسازی موضوع استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه مساجد، پایگاه فرهنگسازی هستند، بنابراین رسانه مسجد میتواند مرکز مهمی برای تبلیغ و فرهنگسازی این موضوع شود از طرفی لازم است، زمینه معرفی کارآفرینان و تولیدات داخلی در مساجد فراهم شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، افزود: در گام بعدی، دستگاهها و نهادهای فرهنگی و مسجدی کشور باید با برنامهریزی اصولی و فرهنگسازی، مساجد و اهالی آن‌ها را به خرید کالای مرغوب داخلی تشویق کنند و با صدور دستورالعمل، مساجد را به خرید محصولات و تولیدات داخلی موظف کنند.

 

صداقت خاطر نشان کرد: سیره بزرگان ما در استفاده از کالای داخلی، سیره بسیار خوبی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد، روایات و آیات بسیاری در زمینه استفاده از محصولات داخلی بیان شده است که باید در مساجد برای مردم تبیین شوند، حتی لازم است تعدادی از تولیدکنندگان داخلی  در مساجد حضور یابند و مردم نیز توقعاتشان را در این زمینه بیان کنند، تا در راستای گفتمانسازی مساجد در تحقق شعار سال، گامهای اثرگذاری برداشته شود.

 

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۵۳
https://news.masjed.ir/u/lpo
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید