سه شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۹۳۰
گزارشگر : ایده ایده
سردار سلامی در مسجد امام حسن(ع):

مساجد جلوه های تمدن اسلامی هستند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مساجد جلوه های تمدن اسلامی هستند که زندگی ما را در عرصه های مختلف در بر گرفته و معماری هر مسجدی تجلی بخش و شکوه هر تمدنی است.

(سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۵۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، سردار حسین سلامی در آیین افتتاحیه مسجد امام حسن(ع) دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین(ع) که شب گذشته دراین دانشگاه برگزار شد، با اشاره به رشادت های جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان دراین دوران، لباس جهاد پوشیدند تا بر تن امت لباس عزت بپوشاند و شهدا برای دفاع از کشور و حریم ولایت و امامت جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به آیه «انَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ»، افزود: ساخت مساجد و تعمیر آن بر عهده کسانی است که به خدا و روز جزا ایمان دارند، مساجد جلوه های تمدن اسلامی هستند که زندگی ما را  در عرصه های مختلف در بر گرفته و معماری هر مسجدی تجلی بخش و شکوه هر تمدنی است، ساخت مسجد امام حسن(ع) هم نشان می دهد که ما آمده ایم که تمدنی غنی و بی پایان خودمان را نشان دهیم و این تمدن سازی را از ساخت مسجد در معراج مجاهدین خدا در این مکان آغاز کرده ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این دانشگاه با استناد به آیه«لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَن یَتَطَهَّرُو وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ»، خاطر نشان کرد: رهبری سپاه را همانند مسجدی نام بردند که از ابتدا بر ذات تقوا بنا شده ومردان الهی در آن حضور دارند. تاسیس سپاه معجزه ذهن الهی امام خمینی(ره) بود و بعد توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی این شجره طیبه تنومند شد، قدرتش اعتبار جهانی یافت و تاثیر آن در افق های دور دست شرق و غرب و شمال و جنوب عالم دیده شد.

وی به دوران جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: در آن دوران دشمنان به داخل مرزهای ما نفوذ کردند و همه جهان علیه ملت ما بسیج شدند و ملت ما تاریخ سختی را پشت سر گذاشت، اما سختی ها با رهبری امام امت به شیرینی به پایان رسید، زیرا با پیروزی عجین شد، حالا ببینید جنگ چه شد و دشمنان ما کجا هستند و ما کجا قرار داریم.

سلامی ابراز کرد: در کشورما از اسلام دفاع شد و ایمان جان گرفت، زنان به حجاب و جوانان به مساجد بازگشتند، از ماذنه ها اذان بلند شد و روح جهاد به ملت دمیده شد، جایی که تسلط قدرت های شیطانی بود، به میدان جهاد تبدیل و شهادت برای جوانان آرزو شد، به گونه ای که امروز انقلاب اسلامی ما  با  قدرت ایستاده و به ملت های منطقه کمک می کند و از کشور خود نیز دفاع می کند.

 جانشین فرمانده سپاه  با اشاره به اینکه دشمنان آمده بودند تا ما را از جغرافیای عالم محو کنند، تصریح کرد: اما آنها مشاهده می کنند که این منطقه جغرافیایی دارای قدرت است و همه در مقابلشان ایستاده اند و در بلاد اسلامی جای برای مانور ندارند.

سلامی درادامه به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: در حالی که ترامپ از برجام خارج می شود و فکر می کند، کاری بزرگی انجام داده، روز بعدش سرزمین های اشغالی به آتش کشیده می شود و برخی مزدوران فرهنگی و فکری  ونیز سست عنصران سعی می کنند، ناامیدی و یاس را در جامعه پخش کنند، اما جامعه ما شبیه کشورهای آنها نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اگر ما مشکل اقتصادی داریم، مشکل آنها بیش‌تر از ما است، فرانسه که یک کشور مدرن غربی است در روزهای گذشته شاهد خبرهای زیادی در مورد مشکلات اقتصادی بود و در آمریکا نیز ۴۱ میلیون انسان زیرخط فقر زندگی می کند، در حالی که کشور ما یک صدم این مشکلات را ندارد.

 وی با اشاره به اینکه هیچکس نمی تواند موشک ها را از ما بگیرد، تصریح کرد: هر کس از موشکهای ما می ترسد به پناهگاه برود، البته دشمنان تنها کاری که می توانند دربرابر قدرت ما انجام دهند، تحریم است، در حالی که ایران تحریم و انزوا پذیر نیست.

سلامی با بیان اینکه هر چه زمان می گذرد، شجره سپاه قدرت می یابد، خاطر نشان کرد: امروز به درجه ای از قدرت رسیده ایم که وزیر خارجه امریکا در ۱۲ شرط می گوید ایران باید به حضور خود در منطقه پایان دهد واین به این معنا است که  ما نمی توانیم به حضور ایران در منطقه پایان دهیم، خود ایران باید به حضورش در منطقه خاتمه دهد.

 جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: آنها تصور می کنند، با تهدید ایران حضور و نفوذ ما را می توانند از منطقه کناربگذارند، ولی نمی دانند که این حضور فیزیکی ما در منطقه نیست بلکه این منطق و باور اسلام است. ایران انزوا پذیر، تحریم پذیر و تهدید پذیر نیست، بلکه قوی و ثروتمند است، بنابراین برای ما خواب آشفته نبینند.

یادآور می شود، مسجد امام حسن(ع) در دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین(ع) با حضور سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله، سردار علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) و جمعی از خانواده معظم شهدا افتتاح شد.

(سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۵۲
https://news.masjed.ir/u/ka2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید