دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۹۲۱
گزارشگر : ایده ایده
فرمانده سپاه عاشورا:

رفع مشکلات اجتماعی با مثلت «خانواده، مدرسه و مسجد»

سردار خرم گفت: برای تضمین آینده نظام باید مثلث خانواده، مدرسه و مسجد شکل گیرد و آموزش و پرورش دانش‌آموزان انقلابی و مکتبی تربیت کند تا روحیه جهاد و شهادت استمرار یابد.

(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از آناج، سردار عابدین خرم ظهر امروز در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا با ابراز خرسندی از هماهنگی آموزش و پرورش استان با مجموعه سپاه در اجرای برنامه‌های دانش‌آموزی، ابراز داشت: از تمام کسانی که در برنامه‌های تربیتی و اثرگذار بسیج دانش‌آموزی به ویژه راهیان نور در تلاش‌اند، کمال تشکر را دارم.

وی خاطرنشان ساخت: تمام مجموعه‌های نظام جهت کمک به آموزش و پرورش بایستی به صورت جدی وارد میدان شوند، مبنا و اساس آینده جامعه در اختیار دانش‌آموزانی می‌باشد که امروز به‌عنوان امانت در اختیار معلمان، مربیان و تلاشگران عرصه فرهنگ قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه این نهاد تمام سعی خود را برای کمک به آموزش و پرورش و حل بخشی از ناهنجاری‌های جامعه که به صورت طبیعی عارض می‌‌شود به کار می‌گیرد، توضیح داد: مدرسه به عنوان دومین مرکز تربیتی بعد از خانواده، اثر بخش‌ترین و اثرگذارترین عامل در راستای تعلیم و تربیت قشر جوان است و از این جهت بر اساس تصمیم نظام و اولویت‌های مقام معظم رهبری کنار آموزش و پرورش می‌مانیم.

وی تاکید داشت: اگر بتوانیم مثلث خانواده، مدرسه و مسجد را برقرار نماییم، بخش اعظیمی از مشکلات‌مان مرتفع می‌شود.

سردار خرم در نقل خاطره‌ای از سفر دوست خود به کشور جمهوری آذربایجان، یادآور شد: آن فرد بعد از بازگشت می‌گفت مساجد جمهوری آذربایجان عین مساجد دهه‌های اول انقلاب در ایران است، در اول انقلاب صف‌های مساجد پر می‌شد و بیشترین قشر حاضر در این مکان مقدس جوانان بودند.

وی تصریح کرد: فرهنگ جهاد و شهادت و حماسه‌ای که در دوران دفاع مقدس خلق شد، محصول همین مساجد بود و اثرات آن را کاملاً دیدیم.

یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور، گفت: این تعداد شهید رقم بزرگی است و اگر آنان نبودند معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ می‌داد و تمام بزرگان بر این مسئله اقرار دارند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان را مکتبی و انقلابی تربیت کنیم، مسئولیت‌های آینده نظام و انقلاب به‌نوعی تضمین می‌شود اما اگر غیر از این باشد باید منتظر هر نوع حادثه‌ای بمانیم.

سردار عابدین خرم با اعلام اینکه حضرت امام می‌گفت زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده‌هاست که سعادت و شقاوت هر جامعه‌ای بر اساس اراده او رقم می‌خورد، عنوان کرد: این اراده‌ها در کجا باید شکل گیرند؟ مهم‌ترین عرصه در این مقوله فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی بیان داشت: باید بحث‌های اجرایی و کارشناسی در سایر جلسات مطرح شود تا بتوان برنامه‌ها را دقیقاً ترسیم کرد؛ نباید وقت جلسات را با نحوه اعزام و مشکلات سفر گرفت.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه در اعزام دانش‌آموزان شمالغرب به راهیان نور باید ظرفیت ارومیه را افزایش داد، اظهار داشت: عده‌ای بر این عقیده‌اند رزمایش جنگی در تبریز نیز برگزار شود اما واقع مطلب هدف از رزمایش‌ها ترسیم دوران جنگ تحمیلی در استان‌هایی است که هدف حمله رژیم بعث قرار گرفته‌اند و در آن‌ها عملیات رخ داده است، لذا نمی‌توانیم رزمایشی را در تبریز برگزار کنیم.

وی اذعان کرد: البته می‌توانیم در برخی مناطق تبریز در بحث آموزشی مسایل دفاعی، کار روایت‌گری را انجام دهیم ولی اینکه بخواهیم آنجا تانک ببریم و آثاری را خلق کنیم، ممکن نیست.

سردار خرم با بیان اینکه در بحث اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی باید بدون کمیت به بحث کیفیت توجه شود، گفت: اگر پیش زمینه قبل از اعزام به خوبی صورت گیرد، از فرصت‌ها نهایت استفاده می‌شود و به‌جای آنکه از اواخر مهر کار را شروع کنیم، از ابتدای مهر اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پایان افزود: در بحث اعتبارات و پشتیبانی جلسه‌ای در آینده با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار می‌کنیم تا نیازها به صورت دقیق احصاء و با تامین اعتبار، بدون دغدغه اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

انتهای پیام/

(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۰۰
https://news.masjed.ir/u/nw4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید