دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۹۱۶
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله جلالی خمینی بررسی کرد

اقدامات موثر امور مساجد در جذب جوانان به مساجد در ماه رمضان

تولیت حوزه آیت الله جلالی خمینی: اقدام مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر دستگاه‌های مرتبط با مساجد در فعال‌تر شدن مساجد در ماه رمضان به ویژه در زمینه اقامه نماز صبح، برپایی محافل انس با قرآن، بیان سخنرانی دینی و پهن شدن سفره افطاری، گامی موثر در جذب بیشتر مردم به ویژه نسل جوان به مساجد است.

(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی با بیان اینکه میزان حضور مردم در مساجد طی سالیان اخیر به دلایل متعددی از جمله بروز مشکلات اقتصادی، چند شغله شدن مردم و تکراری بودن برخی برنامه‌های مساجد، افزایش یافته است، گفت: البته همه ساله با آغاز ماه رمضان شاهد افزایش حضور مردم در مساجد هستیم، موضوعی که نشان از قهر نکردن مردم با این خانه‌های خدا با وجود مشکلات بسیار در این عرصه است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌های متولی امور مساجد باید بررسی دقیقی درباره میزان حضور مردم در مساجد در ماه رمضان داشته باشند و با تداوم عوامل افزایش این حضور در سایر ایام سال، موجب رونق دوباره مساجد همچون دو دهه اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی شوند.

 

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی با بیان اینکه اگر مردم متوجه شوند که مساجد، فرصتی برای بیان خواسته‌ها، مشکلات و اولویت‌های آنان است، میزان حضورشان در این خانه‌های خدا افزایش می‌یابد، اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای مساجد است تا درخواست‌های خود و مشکلات اقتصادی و معضلات فرهنگی کشور را به گوش مسئولان کشور برسانند.

 

جلالی خمینی با انتقاد از کسانی که در اندیشه کاهش کارکردهای مساجد به بعد عبادی هستند، گفت: هرگاه مردم احساس کرده‌اند مساجد همانند سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر ایجاد فضای عبادی و معنوی، بستری برای طرح مشکلات معیشتی و دریافت مشاوره‌های مذهبی هستند، بیش از گذشته در این خانه‌های خدا حاضر می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر دستگاه‌های مرتبط با مساجد در فعال‌تر شدن مساجد در ماه رمضان به ویژه در زمینه اقامه نماز صبح، برپایی محافل انس با قرآن، بیان سخنرانی دینی و پهن شدن سفره افطاری، گامی موثر در جذب بیشتر مردم به ویژه نسل جوان به مساجد است.

 

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی با بیان اینکه میزان حضور مردم به ویژه نسل جوان در مسجد احمدیه منطقه نارمک تهران، در ماه رمضان بیشتر از سایر ایام سال است، ابراز کرد: من و فرزندانم همه ساله تلاش کرده‌ایم با برگزاری برنامه‌های متنوع و استفاده از نیروهای جوان، موجب پویایی برنامه‌های این مسجد شویم.

 

جلالی خمینی در ادامه، با انتقاد از کسانی که موضوع استقلال مساجد از دولت را بهانه‌ای برای کمک نکردن به این خانه‌های خدا قرار داده‌اند، اظهار کرد: اکنون که حاکمیت کشور، اسلامی است و سازمان‌های کشورمان از نیروهای تربیت یافته مسجدی، استفاده می‌کنند، کمک کردن دولت‌ها به مساجد، البته به شرط دخالت نکردن در فعالیت‌های آن‌ها، ضروری است.

 

وی در پایان گفت: مساجد به تعبیر امام خمینی (ره) سنگر و به بیان مقام معظم رهبری «هسته مقاومت فرهنگی» هستند، بنابراین حفظ این سنگرهای فرهنگی نیازمند تربیت طلاب برای مدیریت صحیح و علمی مساجد و ارائه کمک‌های مالی از سوی دولت است.

(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۴۱
https://news.masjed.ir/u/nyd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید