یکشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۹۱۲
گزارشگر : ایده ایده
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران؛

باید از ظرفیت مساجد در کرسی‌های آزاد اندیشی بهره برد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، گفت: از ظرفیت مساجد می‌توان در طرح شبهات دینی جوانان و مباحث کرسی‌های آزاد‌اندیشی بهره برد.

(یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۵۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سیدطاها مرقاتی خویی، با تاکید بر لزوم احیای کارکردهای مساجد، گفت: با توجه به اینکه در هر محله‌ای، مسجد وجود دارد، نمازگزاران آن‌ها می‌توانند با حضور جوانان و سالخوردگان گروه همدلی و همفکری تشکیل دهند.

 

وی افزود: همان گونه که در دوران دفاع مقدس، مساجد در تمام زمینه‌های فعالیت‌های اجتماعی حرف اول را می‌زدند، امروز هم آن‌ها می‌توانند مراکزی برای طرح مباحث و شبهات دینی جوانان و کرسی‌های آزاداندیشی باشند.

 

این استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها، نمی‌توانند فرزندان خود را با خیال آسوده به برنامه‌های فرهنگی هنری موسسات و دیگر مراکز بفرستند، در حالی که نسبت به مساجد آرامش خاطر دارند اما لازم است، مساجد، تمام ساعات به روی مردم باز باشند تا بتوانند مراکزی برای رفت و آمد مردم باشند.

 

مرقاتی خویی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی رسانه‌ها در مورد نقش اثرگذار مساجد، تاکید کرد: در عصر امروز تنها نباید به عمران ظاهری مساجد اکتفا کرد، بلکه عمران معنوی آن‌ها هم موضوعی است که نباید از آن غافل بود و هر روز باید چراغ مساجد روشن باشند و ائمه جماعات و هیئات امنای آن‌ها برای اقامه نماز زمینه حضور مردم را رونق ببخشند.

 

وی اظهار کرد: توجه به بهداشت و نظافت مساجد موضوعی است که در بسیاری از کشورها نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای می‌شود، در کشور ما نیز در این زمینه باید برنامه‌ریزی داشت و مساجد را از لحاظ عمران معنوی و ظاهری مورد توجه قرار داد.

(یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۵۶
https://news.masjed.ir/u/ma6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید