یکشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۹۱۱
گزارشگر : ایده ایده
مدیر موسسه عمران مسجد، خبر داد؛

هنوز یک ریال اعتبار برای عمران مساجد اختصاص نیافته

مدیر موسسه عمران مسجد از عدم اختصاص بودجه عمران و آبادانی مساجد از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هنوز ریالی اعتبار برای بحث عمران و تجهیز مساجد اختصاص نیافته است.

(یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، سهیل سهیلی  با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبارات احداث و عمران مساجد، گفت: متاسفانه از سال ۹۴ تاکنون ریالی برای حمایت از ساخت و ساز مساجد اختصاص نیافته است.

 

وی بیان کرد: علی‌رغم مکاتبات انجام شده، متاسفانه  پیگیری‌ها برای  تخصیص این اعتبارات تاکنون هیچ فایده‌ای نداشته است و در بحث عمران و تجهیز مساجد به دلیل اختصاص نیافتن بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

مدیر موسسه عمران مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با بیمه ۳۲ هزار خادم مسجد، گفت: این خادمین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و در راستای اجرای بند (ض) و تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور از سال ۸۶ به بعد و با استناد به تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تامین اجتماعی و با مشارکت این سازمان، امکانات موجب بیمه خادمین مساجد فراهم شده است.

 

سهیلی خاطر نشان کرد: هر ماه فهرست خادمین مساجد از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به شعب بیمه تامین اجتماعی اعلام می‌شود که بر این اساس نرخ بیمه خادمان ثابت برابر ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی به میزان ۲۷ درصد و براساس حداقل دستمزد سالیانه مصوب شورای عالی کار است که ۲۰ درصد آن توسط دولت و ۷ درصد آن از طرف این خادمان پرداخت می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حداکثر سن مشمولین این طرح یا همان خادمان ثابت مساجد باید در تاریخ ارائه تقاضا به ادارات کل اوقاف و امور خیریه ۵۰ سال تمام باشد و اگر آنان سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشند، معادل مدت سابقه حق بیمه به سقف مجاز ۵۰ سال اضافه می‌شود.

 

(یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۳۸
https://news.masjed.ir/u/ka0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید