شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۸۹۰
گزارشگر : ایده ایده
مسئول ستاد اقامه نماز استان تهران

فرمان مقام معظم رهبری، میزان فعالیت های مساجد باشد

مسئول ستاد اقامه نماز استان تهران، گفت: باید بسترهای لازم برای برپایی سه نوبت نماز در مساجد را با به روز کردن مساجد و تجهیز آن‌ها به امکانات، فراهم کنیم.

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۰۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام علیرضا قندی با تاکید بر اهتمام به موضوع احیای فریضه سه نوبت نماز در مساجد، گفت: یکی از اقداماتی که ستاد اقامه نماز کشور در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای ایجاد مساجد برقرار و احیای سه نوبت نماز در مساجد در آن‌ها انجام داده است، این است که در این زمینه کارگروههای مشترکی با حضور ائمهجماعت تشکیل دادیم و آنان را مجاب کردیم که نسبت به باز بودن در مساجد در ساعاتی طولانی اهتمام داشته باشند.

وی افزود: با تلاشهای انجام شده، توانستیم فریضه سه نوبت نماز در مساجد را در یک هزار مسجد احیا کنیم، اما برای فراگیر شدن این مهم لازم است، بسترهای لازم در مساجد را فراهم کنیم که آن با ارایه محتواهای غنی  امکانپذیر است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان تهران بر لزوم رونق حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: متولیان فرهنگی کشور باید به سراغ جوانان بروند زیرا هر جا این اقدام مورد توجه قرار گیرد، موجب موفقیت و رونق مساجد شده است.

قندی ادامه داد: میزان عمل در فعالیتهای فرهنگی باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد که اگر چنین باشد، آن زمان، مسجد تراز اسلامی در کشور گسترش و  فراگیر میشود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در ماه مبارک ر مضان قرار داریم، بر این اساس لازم است به موضوع تفسیر آیات قرآن کریم در مساجد توجه ویژهای شود و توجه داشته باشیم که ارایه محتواهای به روز به زبان نسل جوان میتواند در رونق حضور جوانان در مساجد موثر باشد.

 انتهای پیام/

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۰۴
https://news.masjed.ir/u/m3a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید